Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Lazarus - 17 oktober 2007 12:04

Har en "bloggkompis" som har ett smärre bekymmer med sitt förhållande. Man kan säga att det inte är 2 som är som ett par "bör" vara enligt alla normer och därför får en och annan gliring. Men vad är normalt? Jag tror att nedanstående par får följande kommentarer av killar respektive tjejer.

Svart man - vit kvinna = djävla ne...- Det skulle vara kul att prova

Svart kvinna - vit man = coolt - slampa

Ung kvinna - gammal man ( säg en åldersskillnad på en generation ) = tufft - undrar om han är rik

Gammal kvinna - ung man = sjuk fan - Hon måste ju haq faderskomplex

Kille - kille = fan så sjukt - ( vete fan vad tjejer tycker )

Tjej - Tjej = inte så dumt, får man vara med? - sjukt

Rik man - fattig tjej = Med pengar får man allt. - Jag skulle gjort samma sak.

Rik tjej - fattig man = Smart man, dum tjej - Korkad tjej och äcklig gubbe.

25 årig tjej - 25 årig man = helt rätt - snygg kille


Ja, men ska det vara så? Är inte det viktiga att dom själva tycker att dom passar ihop och har nöje av det?  Är det inte ofta en hel del avundsjuka inblandat? Självklart kan man tycka och ge råd, men det ska då vara lite det. Låt alla hållas. Och missar de så missar de lika mycket som alla andra.

The first cut is the deepest.

Och läser min "bloggkompis det hela så kan hon nu veta 2 saker om mig, förutom att jag tycker att alla ska sköta sig själv.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards