Alla inlägg under augusti 2008

Av Lazarus - 31 augusti 2008 12:54

Efter en vecka i över 30 graders värme i luften och 27 i vattnet, massor av mat, drinkar och vin så behöver jag några lugna dagar. Att flyget var försenat så att vi inte var hemma förrän 8 i morse gör ju inte saken bättre. Man går lite som i dvala idag.

Av Lazarus - 20 augusti 2008 10:52

Såg du "Malou möter" igår? Om inte så kolla på reprisen den 24/8 på TV4. Tugba är en svensk tjej med rötter i Turkiet. Eftersom hon inte ville gifta sig med sin kusin så såg han till att några vänner till honom sköt henne och hennes kille. När hon kom till sjukhuset med tarmarna hängandes utanför ställde bara en farbror upp. Tydligen den ende med riktig heder. De andra, d v s kusiner, moster, och övriga släkten har ingen heder de behöver vara rädd om. Att gör det dom gjorde var bara att visa att de inte har någon heder. Skitstövlar är vad de är. Hela bunten. Ja utom farbroderns som hjälpte till med pengar förstås och alla som sen ställde upp på henne här i Sverige.

Stå upp mot hedersvåldet!

Läs mer på länkar som du hittar om du googlar. Jag hittade bla a:

http://www.pelafadime.se/Tugba.htm



Av Lazarus - 19 augusti 2008 13:28

Rickard Olsson fällde en ytterst fånig och okunnig kommentar om tyskar igår i direktsändning.

"Jag tycker faktiskt inte synd om tyskarnas ( som just hade förlorat i fotboll ). Av någon anledning tänker jag bara på Hitler, Hitler, Hitler."

En sån kommentar gör att han har tappat all respekt han eventuellt hade. Vad ska tyskarna säga? " Jag tycker inte synd om Kallur när hon ramlade. Jag tänker bara på Karl den XII !" Fattar du hur djävla lågt du har sjunkit Rickard? Dessutom har du mage att dagen efter inte be om ursäkt utan försvara dig. Det är snudd på förtal. Jag funderar faktiskt på om det går att kalla det för hets mot folkgrupp. Det är såna som dig vi klarar oss utan.

  • Håller du på USA? Tycker du inte synd om alla indianer de har utrotat?
  • Du kan väl knappast tycka synd om Ryssland heller. Stalin dödade ju flera miljoner människor på sin tid.
  • Och varför inte Kina? Mao tog ju död på miljoner oliktänkande, vilket senare ledare så snällt fortsatt med. Nej Du Rickard. Slå upp en historiebok och lär dig lite i s f att fälla skitkommentarer.
Av Lazarus - 17 augusti 2008 11:06

Har ställt mig frågan många gånger och alltid kommit till samma svar - NEJ.

Men efter att ha läst Aftonbladet idag http://www.aftonbladet.se/kvinna/article3117510.ab

så  skulle jag nog kunna döda de "män" som har gjort detta mot kvinnorna. De monster som utfört detta har inte rätt att leva tycker jag.

Av Lazarus - 17 augusti 2008 10:41

Ara blev av med sitt brons. Jag tror han skiter i det. Han gjorde helt rätt när han la medaljen på mattan. Hoppas domaren också slängs ut. Det är för sorligt att det finns pampar som tänker på sin egen plånbok i s f idrottarna som tränar och tränar bara för att sen blir bortdömda.

Sen visar det sig att en grekiska var dopad igen. Det är ju inte första gången grekerna har dopat sig och säkert inte sista heller. Kanske dags att slänga ut grekerna från mästerskapen några år. Å andra sidan finns det ju många fler som dopar sig. Skillnaden är väl bara att de gör det så det inte syns. Det är väl kanske det som gör att man tvivlar varje gång någon vinner något. Ta 100 meter herrar igår. Han som vann slog dessutom världsrekord. Det såg precis lika överlägset ut som när Johnson vann för ett antal år sedan och det visade sig några dagar senare att han var dopad.

Tyvärr så misstänker man ju också alla dom som inte dopar sig.

Av Lazarus - 17 augusti 2008 10:33

Nu har det gått 2 veckor av min semester. Och vädret har nästintill varit perfekt, svalt, regnskurar mm. Nu tror du väl att jag är helt tokig. Men det är så här. Första veckan av min semester vill jag bara komma ner i varv. Dessutom är det OS på TV. Men det här vädret kan jag både slappa och titta på OS, utan krav på att behöva åka till badstranden eller göra långa cykelturer. Men från onsdagen börjar semestern på riktigt. Startar med en båtresa till Helsingfors tillsammans med min fru, svåger och svägerska. Vi kommer hem på fredag och på lördag bär det av till Rhodos. Och då vill jag ha värme och sol.

Av Lazarus - 15 augusti 2008 14:19

Jag gillar inte katter. Eller rättare sagt så gillar jag inte katter i min trädgård, där de rör om, förstör och pissar ner. Annars är kattgjur både vackra och smarta. Men som sagt inte i min trädgård. Men hur illa jag än tycker om det så skulle jag aldrig kunna vara så sjuk som han/hon som gjorde det som står i dagens Aftonblad ( Se länken nedan). Den personen ska ju låsas in.   

Kom hem med tungan avklippt och hål i huvudet

Av Lazarus - 15 augusti 2008 14:10

Genom bloggandet får man ibland nya vänner. En del byter man egentligen bara kommentarer med. Andra börjar man mejla med. Ibland ofta, ibland mer sällan. Just nu har jag börjat mejla med en ny mejlkompis. Får se hur länge vi står ut med varann. Men det är väl det roliga med just uppfinningen "bloggar". Man lär känna nya människor som man allt som oftast aldrig kommer att träffa någon gång. Men man vet ju aldrig. Jag är ju ute och reser en del i jobbet. Kanske kan man träffas i nån stad över en fika. Eller kanske inte. Man har ju fått vissa tankar om en människa. Den kanske inte stämmer med verkligheten...


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards