Alla inlägg under december 2007

SJ

Av Lazarus - 3 december 2007 00:00

Vad är SJ för ett företag egentligen? Jag har åkt med dom ett antal gånger och kan bara konstatera att de under de senaste 3 åren lyckats hålla tiderna ca 20%. I går var det dags igen. P g a inställda tåg fick jag hämta min dotter och hennes blivande i Södertälje. En resa på 4 mil. Själv anser SJ att de håller tiderna i över 90%. Vilka resor är det? De håller dom i 20% när jag reser och inget annat. Tänk er själv, vad är 20 %

Jo, det innebär att 80 % av alla brev skulle komma för sent, eller bli helt inställda ( komma bort ). Att vattnet inte kommer genom din kran 80% av dagen, d v s 19,2 timmar. Det "roliga" i det hela är också att du inte vet vilka 19,2 timmar det är. Det kan vara mitt i disken eller när du precis tvålat in dig i duschen. Kan också innebära at 80% av alla trafikljus inte fungerar rätt. De lyser i så fall 19,2 timmar av dagen lite som de vill. Vilken kalabalik och olyckor det skulle medföra. För att inte tala om ambulanser som inte kommer i tid. Eller tänk dig att du ringer 112 och möts av en röst som säger att " ambulansen är inställd en timme för att det saknas en förare" . Kul för den som har ett hjärtfel t ex. Eller som jag råkade ut en gång. Efter krypkörning i flera km säger man i högtalaren. "Vi är tyvärr tvungna att invänta bakomvarande tåg så att inte det också kommer för sent". Senast jag åkte var det 5 tåg jag fick sätta mig i. 4 kom i tid, men av dom var det 3 som inte kom fram i tid.

Nej, släng ut SJ alla beslutsfattare på SJ och ersätt dom med folk som kan fatta riktiga beslut så att vi kan använda tåg igen.

Av Lazarus - 1 december 2007 09:12

Hur ska jag kunna förlåta
det du gjort mot mig?
Många nätter har jag fått gråta
när du roade dig
Jag var bara sex när du lämnade far
och jag fick följa dig
du inte ger bara tar


Efter ett år du lämnade också mig
du hade inte tid
sa du till mig
men du ville bara i frid.
Vi hamnade hos de andra
som sammlades ihop
alla andra som famla
och som snart fick nog


Ett gäng barn lämnade av de sina
utan chans till ett vanligt liv
Vi fick sakta tyna
vi skrek att ta stället och riv
men far och mor saknades för de flesta
vad skulle jag göra
ändå var jag bland de bästa
Vi kunde ju knappt oss röra


Efter 4 år kom jag ut
till en värld jag knappt sett förut
ett nytt liv i ett nytt land
fick snart en kompis att hålla i hand
Några år i en vanlig skola jag gick
och fler kompissar jag fick
men så snart jag ur nian gick
jag igen av dig respass  fick


Du sa att det en bättre skola fanns
bara jag tåget tog
det kändes som att få en krans
det kändes som om jag dog
Men jag klarade mig själv i dessa 3 år
och behövde inte dig
jag lät växa mitt hår
och gjorde som jag ville med mig.


Sen växte jag upp och gifte mig
med världens bästa fru
men som inte passade dig
Men jag inte längre mig bryr
Vi fick det bra och barn ihop
nu kom ett nytt svek från dig
som om jag dig bedrog
Men jag är stark och står på mig


tre gånger har du svikit mig
mer orkar jag inte med
nu ger jag fan i dig
jag vill bara vara ifred

Nu är jag bland vänner och mitt barnbarn Ida
och älskar mina dagar numer
och väntar på nästa som inte som jag ska lida
och har man tur blir det ännu fler


Tänk så mycket du missar nu
allt som gör livet värt att leva
jag är lycklig med barn och fru
men din familjelycka har fått en stor reva
men va som du vill ha det
och lämna mig ifred
det var du som sa det
men jag äter inte mer ur din sked.


Först du mig flera gånger svek

Sen ville du locka

Du glömnde att det här inte är någon lek

så kan sluta på dorren pocka

Din rätt att vara mor

har du hädat var just din rätt

Men verkligheten blev för stor

I ärlighet står du dig slätt

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards