Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Taxinge slott

Av Lazarus - 5 augusti 2009 21:12

Sådär, då var årets besök på Taxinge slott avklarat. Om du, mot förmodan inte vet vad det är så är det ett slott i Nykvarns kommun som säljer tårtor, kakor, mackor mm i en fantastisk slottsmiljö vid Mälaren. Det är dock inte vilka kakor som helst. Inga Delicatobollar eller gröna dammsugare här inte, utan bara kaloribomber med stort K. Helt underbara tårtor och fantastiska bakelse. Du kan också få en färsk räksmörgås. Inga burkräkor utan handrensade precis innan servering. Men smakar det så kostar det. Två räksmörgåsar ( á 95:- ), två kaffe, två tårtbitar och en kaloribomb till bakelse gick på 365:-. Men man gör det en gång per år som en utflykt. Intill själva slottet finns några små presentaffärer samt ett fint bad. Dessutom kan barnen se på lite getter, grisar mm.

Har du aldrig varit där så bara måste du dit någon gång.

 
 
Diana

Diana

5 augusti 2009 21:31

Innan jag ska dö, så ska jag, under en vecka äta allt det som är förbjudet nu.
Jag ska äta precis allt jag vill, och hur mycket jag vill.

Jag längtar till döden.

http://ohsolitude.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

6 augusti 2009 00:46

Håller med!

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Diana

Diana

6 augusti 2009 10:40

Jag har redan varit död. Och det va underbart.
Jag är inte främmande för döden. Jag har magpumpats ett antal gånger, och sytt ihop mina handleder. Jag är bara svag.

http://ohsolitude.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

7 augusti 2009 10:18

Nja, nu uttryckte jag mig en smula suddigt.
Det var till Taxing jag längtade. Och äta allt.
Men inte tänker jag lägga av efter en vecka och bli till skräp i en minneslund.
Gubbarna i min släkt brukar hålla länge.
lägger sällan av före 90.
Nu sticker jag till Danmark och börjar träna upp lite med ätandet.
Skall börja med stora wienerbröd till frukosten. Vad det blir till förmiddagskaffet har jag inte planerat. Kanske ett par smörrebröd?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards