Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Prinsar och prinsessor

Av Lazarus - 12 augusti 2009 10:24

bryr mig egentligen inte så mycket om kungahuset. Tycker väl inte att det ska avskaffas direkt, men det bör kanske ganska klart framgå vad som är lön och för vilket arbete. Bara som exempel.

Men det var egentligen inte det utan deras, d v s kungen och drottningens avkomma och deras blivande respektive.

Ta kronprinsessan först. Ser bra ut, har humor, världsvan, men ändå inte min typ direkt. Hon har ju nu fått ihop det med gympaägaren. Vad han nu heter igen. Verkar totalt stylad för uppdraget och får nog leva med att vara numero due.

Sen har vi Madeleine som har fått sin Jonas ( fick just läsa namnet i tidningen ). Madde vore något att ha. Inte undra på att Jonas ser så glad ut. Men tittar du på honom så ser du också att han har varit med förr. Skulle vilja säga att de blir ett perfekt par. Han och Vickan hade nog blivit det perfekta kungaparet. Med nickedockan hon har fått så vet jag inte, men han kanske växer in i rollen så småningom.

Men han påminnner på något sätt om de amerikanska wrestlers. Ena dagen har de ett namn och en image för att sedan vara borta ett halvår och komma tillbaka med nytt namn och ny image.

Men det är nog bra att vi har ett kungahus trots allt. Det säljer ju mängder av tidningar och bara det ger arbetstillfällen. Sen är det nog många som kommer till Stockholm bara för kungahusets skull.

Oj, jag glömde ju lillprinsen. Utan tjej men med Porsche. Visserligen gillar jag Porsche, men det uppväger ju inte en snygg tjej...


 
 
Flanören...

Flanören...

12 augusti 2009 12:57

Har man kommit upp i vår ålder kan man med gott samvete ta saker och ting lite med en klackspark.
Är ingen rojalist, men störs inte in i märgen av dom.

För min del har jag mest roligt åt de troende rojalisterna.
Först kvinnlig tronföljd,
sen kronprinsessan med en lantis,
Mdeleine med en låt vara Djursholamre, men blodet är det som är minst blått på honom
och så pojken, blev av med tronen, slut med tjejen, tur han har Porchen.

Rojalisterna har ett större helsike än vi som kanske skulle vilja ha republik.

http://www.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards