Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Lazarus - 7 augusti 2008 11:50

Jag älskar tekniska prylar. Var inne på Teknikmagasinet och köpte ett tillbehör till min iPod som gör att jag nu kan lyssna på radio i min iPod.

Sen köpte jag en Ripper. Den sätter man på i ca i dygn. Sen sätter man den på inspelning och så spelar den in en massa låtar i MP3-format utan att ta med snack och reklam. Tänk så skönt. Jag kan lyssna på Mix Metropol utan att behöva lyssna på stolpskottet Katrin Schulman. Synd bara att jag inte får med Raz, för han har ju lite innanför pannbenet.


Av Lazarus - 7 augusti 2008 11:41

Som du säkert vet har jag tre döttrar som jag är väldigt stolt över. Problemet är dock min yngsta dotter. Ja, hon är gift, så hon springer inte runt om nätterna. Hon har jobb, så jag slipper betala något för henne. Hon varken knarkar eller super. Nej det är inte det. Det är att hon vill djävlas med mig på alla sätt och dessutom tycker hon det är djäkligt kul. När jag nu var borta några dagar så hade hon den stora vänligheten att skicka ett MMS bara för att visa att det just nå stod ett rådjur på vår tomt och åt av trädgårdens läckerheter. Tack frö informationen.

När vi väl kom hem så var klockan efter 23. När jag hade plockat upp grejerna skulle jag in och tvättta mig. Jag såg den nya fina gästtvålen och tänkte just att det ju var bra att frugan lagt dit en fräsch tvål. Jag tar den fina gula tvålen, och vad händer? Jo, jag och hela handfatet blir svart. Då har ungdj-eln lagt dit en Buttrickstvål. Precis vad man önskade sig klockan 23 efter en resa på nästan 9 timmar.

Men vänta bara, hämnden är ljuv. Jag tror jag ska låna mitt barnbarn och lära henne en massa fula ord, eller attt hon öppnar frysdörrren när ingen ser på. Eller så kanske man ska lära henne vad man kan göra med ehn hammare mot ett akvariefönster. Ja, ja, jag kommer nog på något. He, he.

Av Lazarus - 7 augusti 2008 11:26

Har åkt tåg Östersund-Stockholm t o r. Något som jag blir djävligt sne på är de som ringer i sina mobiler på tågen. Inte de som pratar tyst, säger att de sitter på tåg och ringer upp sen, eller de som ringer och säger att tåget är försenade. Nej, det är de som nästintill skriker i sina mobiler. Berättar om allt de hissar och dissar och allt de äter och inte äter. Alla de som för hela "kuppen" måste tala om vad de gjorde i helgen och hur killen var. För det är just det. Det är nästintill bara tjejer som tycks ha benägenheten att informera alla på tåget om hur bra motpart de hade de senaste dagarna.

- "Asså du skulle varit me, vicken kille asså.". Men hallå ! Vad är hon ute efter? En trekant? Hade nästan lust att på rent djävulskap skrika

-" Hörru, vill inte hon så ställer jag upp". Men så satt ju frugan bredvid och dessutom känns det inte riktigt vara min grej med två killar och en tjej. Tvärtom hade nog i s f varit mer intressant. Sen har du dom som inte bara måste tala om den exakta ankomsttiden och direkt därefter säga

-" Men ha inte bråttom, jag kan stå och vänta lite. Du vet jag har ju inte rökt på 6 timmar. Och vad hade du tänkt dig att äta?". Varpå det följer någon slags diskussion om en 10-rätters middag klockan 21 på kvällen.

Sen satt där en tjej i 30-35-års åldern som gärna vitt och brett talade om vilka killar hon dansade med och hur de var och hur många hon hade kunnat få i säng. Även här hade jag lust att på rent djävulskap skrika ut.

-" Och var fan var du? På bildinstitutet? Ha ha".

Vad jag vill säga är inte att ni ska sluta prata i mobilen om ni måste. Men era erövringar under helgen och en massa annat dravel kan ni väl ta när ni träffas, eller om ni ringer varann när ni inte sitter på tåget. Jag vill läsa, lyssna på MP3spelaren eller sova och då behöver jag ingen ytterligare underhållning.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards