Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Lazarus - 14 augusti 2008 22:17

Hur i he-vete kan man bete sig på detta viset? Hur f-n kan man beröva en kanonbrottare möjligheten till att brottas om guldet? Ja. vi lär aldrig få ett ärligt svar. I mina ögon är Ara den ende och riktige mästare. Hur kan di, italienare som vann guld, tycka att du vann det på ett rätt sätt? Nej, Ara är bäst. Bra att LÄGGA ( det sagts att han slängt ) medaljen i mittcirkeln. Du är ärlig och det kräver RESPEKT!

Av Lazarus - 14 augusti 2008 21:15

Nu har jag lusläst alla spalter i kvälls.- och veckotidningar om livet och döden och kommit fram till följande:

Jag är. låt oss för enkelheltens skull säga att jag är 50 ( ursäkta att jag skrämde en och annan ),men nu är det som så att:

  • Alkoholproblem ( nåja om man bortser från skämtet att det bara är problemet att få tag i tillräcklig mängd, så visst är det ett litet problem ( du djävlar gick hela släkten i spinn ).  Hur som haver så är det enligt alla regler minus 10 år.
  • Käkar en del piller minus 5 år.
  • Barn och barnbarn = plus 5 år per kotte = plus 20 år och i början av nästa år plus 30 år!
  • Skrattar ofta = plus 10 år. Borde vara plus 15, men det passar sig inte alltid på mitt jobb. ?!!!?!!?
  • Joggar? Jo, jag sprang 2-4 mil i veckan i 20 år. Räknas det? OK. joggar man får man 10, jag nöjer mig med 5 år! Jag tänker i alla fall på det.
  • Äter godis? Nåja, det händer. Men äter man inget så blir det det plus 5, så jag nöjer mig med plus 2.
  • Har man trädgård så premieras det extra med 10 år. Ja, man tackar!
  • Sover bra? minus 10
  • Rödvin i rätt mängd är nyttigt. plus 3 år.
  • Sover bra med en s k andningsmask så man inte trillar av pinn omgående innebär tydligen plus 5 år-
  • Ordnade familjeförhållande =  5 år. Ja, man tackar.
  • Skild? Nej, inte vad jag vet. Plus 5 år
  • Bor i stan ( d v s större orter som t ex Fjollträsk och västskuret (Göteborg), och halvmafioson ( Malmöiterna)= nix= plus 5 år.
  • Ekonomi. Nåja, jag vill inte skryta så jag plussar bara på med 5 år-
  • Familj.- och släktproblem. Ja, ska jag vara ärlig, vilket jag försöker att vara så blir det minus 10 år här. Har inte pratat med morsan och hennes plastgubbe på ca 15 år. Inte  heller med min sk bror. Saken är den att han vill åt "hela himmelriket", d v s radhus, sommarstuga och skog. Jag säger bara, OK, om det gör honom lyckligare så skiter väl jag i det. Att sitta med mitt barnbarn ( det blir snart fler) ger mig mycket mer än pengar. Enligt alla tidningar så ska det ge minus 5 år, men jag protesterar och säger som plus minus 0 år.
  • Fetthalt. Nu är ni väl bra taskiga. Men OK, jag vet att det behövs en förbättring. Kanske det är därför jag sitter här på "pensionärsverandan"= inglasning av altan och dricker öl och äter diverse nötter mm. OK, OK minus 15 år, men ni som inte gör detta kommer kanske att ångra er på ert yttersta.
  • Äter kött och grönsaker? Jag kan bara svara ja och det blir plus mius noll.

OK, vad innebär denna grova generalisering?Ja, Jag kommer att hålla ut till strax under 70 år. D v s ca 15 år till. Tänk vad man kan få fram av alla tidningar nuförtiden. Men jag har tre tjejer. Får jag, förutom de planerade, 2-3 barnbarn till så passerar jag de 80. Så akta er!






Av Lazarus - 14 augusti 2008 10:39

Som sportfantast måste jag bara få återkomma till de pågående spelen. Jag tycker fortfarande att det fattas några grenar.

Idag såg jag skeet för damer med en svenska som tyvärr bara kom 4:a, vilket dock var väldigt bra. Men varför röda skivor? Det vinns ju massor av torg där de skulle kunna samla in duvor och kajor, vilket skulle göra det hela betydligt mer realistiskt. Det händer ju ibland att dessa skivor inte kommer ut, vilket jag förstår. Vem vill pulvriseras av en kula. Hur som helst, då ropar någon "No bird" ?!?!?. Tacka f-n för det, det är ju skivor!

Sen har vi alla dessa roddgrenar. Det är singel, dubbel, fyror och gud vet allt. Det är med styrman och utan styrman. Varför just de antalen. Varför inte 40 utan styrman. Då kan vi börja snacka om synkron. Sen har vi alla dessa brottargrenar. Svettiga karlar som rullar runt på en

 matta. Varför inte grekerskt-romerskt för bögar. Skulle vara kul att se vad som händer, ja eller var händerna skulle hamna...

Det har varit höga synkrohopp också. Varför ska man just dyka ner i vattnet? Varför inte hoppa med fötterna först? Och varför ska man stå på händer för att hoppa. Det är väl knappast naturligt. Då kanske vi skulle införa längdhopp i handstående, Höjdhopp springandes på händer. He he, rekordet 47 cm, eller? 100 meters löpning på händer, eller varför inte baklänges?

Och sen det där med hästar. Ut med hästarna från OS. De kan ha en djurolympiad. Då kan de samtidigt ha agility för hundar, brevduvetävlig och varför inte delfinridning. Jag menar, varför ska man lära en häst att gå som en dj-la balettdansös? Helt overkligt och fånigt. Och när man nu har hopp så varför inte trav och galopp? Eller 100 meter simning för hästar. Ha, varför inte 100 meter baklängeslöpning. Det skulle jag vilja se.

Sen har vi simning och de nya dräkterna. Verkar som inget är otillåtet vad det gäller utformning av dräkterna. Snart kommer det väl simhud mellan tårna också. Eller tänk om de slänger in Naken-Janne och han lyckas med att göra en propeller i 50 meter. Är det OK?

Men vi får väl se, det är ju en dryg vecka kvar så det finns säkert orsaker till att återkomma till ämnet.


Av Lazarus - 14 augusti 2008 10:34

Igår blev jag iallafall av med 15-20 liter körsbär till pensionärerna. Det kom några och plockade utav bara den, så nu är det nog bara 10-20 liter kvar. Otroligt träd som ger så mycket frukt.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards