Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Lazarus - 9 februari 2008 15:39

Kommer just nu inte på något att häckla eller vara argsint på. Så det får bli en helt vanlig lördag så här i februari. Vad bjuder den på? Jo, massor av sport. Det är skidor på längden, på tvären, med och utan gevär. Det är fotboll, snooker, ishockey och mycket annat. Dessutom försöker jag att få min dator att acceptera min iPod. Vad ni än gör så köp din iPod på öppet köp. Har du t ex XP home är det i det närmaste omöjligt att få det att fungera. Mitt upp i alltihopa har jag mitt älska de barnbarn Ida som kryper omkring och frågar "dä?" hela tiden. Det innebär på vanlig svenska" vad är det, morfar?" . Men det vet nog bara hon och jag. Säger man t ex att " det är en TV. Vill du titta på TV?". Då kommer standardsvaret "Nä". För det har hon lärt sig. Tyvärr har hon inte kommit till Ja ännu. Men hon kan mycket fler ord än hon kan säga. Nåja, hon är ju bara 13 månader. Men hon vet vad följande är: mamma, pappa, morfar, mormor, äta, nej, boll, hund, katt, knapp, navel, öga, öra, mun, fötter, tumme, hår, mm mm. Hon älskar också att sitta och lyssna när man läser. hon tar en av sina otaliga böcker ( hon har inte rivit ut en enda sida än ), kommer med den krypandes, sträcker först upp boken och sen sina armar. Då är det bara att läsa. Jag fattar inte vad hon får ut av det, men något måste det ju vara. Nu höll det på att bara bli en lovsång till Ida, så det är väl bara att fortsätta att berätta om en vanlig lördag. När Ida somnat var jag tvungen att lägga pressning på hela garaget och bon. Det har börjat läcka in och takläggaren kan inte komma förrän i mars. Vi får väl hoppas att vi slipper stormar. Då får jag väl leta presenningar över hela byn. Vad har jag glömt? Jo, snart ska jag göra pasta. Inte "köpepasta". Nej, jag gör egen. Det blir godare på det viset. Jag har också kollat igenom alla frön jag har för att se vad som ska sås. Får se om jag börjar att så en del i morgon. Sen har jag också bokat bussbiljetter till min rugguggla. Hon ska åka till svärföräldrarna en vecka. Dom har en meter snör, så det är trist att jag inte kan åka. Men läget just nu är sådant att de nog bara skulle skratta åt mig om jag skulle vilja ta ut några dagars ledighet. Så är det ibland om man arbetar hos ett framgångsrikt företag. Så, det var en "vanlig" lördag. Nu fattas det bara melodifestivalen i kväll. F-n vad den här Calvadosen var god. Mors och hej, leverpastej.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards