Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Politiskt obunden

Av Lazarus - 8 maj 2009 16:12

Om nu någon som läser min blogg tror att jag stödjer ett eller annat parti tar fel. Jag är av princip emot att binda mig politiskt, religiöst, fackligt eller på något annat sätt. Man blir bara besviken. Jag stöder de som för ögonblicket passar in i min personliga tro på partier, gudar och personer i övrigt. Visserligen lutar jag lite åt ett visst håll, men där finns det även ganska mycket att önska. Jag tror att om folk gjorde som jag, d v s inte röstade efter vad dom själva tror att dom är, utan försöker bilda sig en egen uppfattning, så skulle Sverige se lite annorlunda ut. För visst är det lite så här:

  • Miljövän och bonde söker Centern och på detta vis tror sig slippa kärnkraften. Ha ha, tji fick ni. Lilla Maud gör bara det som ger henne makt och partiet röster. En av de få partiledarna i toppen som inte vet vad ordet "Ideologi" betyder.
  • Kristdemokraterna får röster av alla som tror på Jesus och genom att rösta "rätt" tror sig få en plats i himmelen. Ha, ha tji kommer ni att få. Men de stretar ändå emot en del i partipolitiken.
  • Moderaterna får röster av alla rika, alla som tror att dom är rika och alla som tror att dom kommer att bli rika. Ha, ha, ni som inte redan är rika kommer att bli blåsta. Moderaterna är de i mitt tycke skickligaste. Inte på att rädda Sverige förstås, utan att säga saker som folk tror på, men som egentligen betyder något helt annat. "Alla ska få det bättre" säger man. Stämmer kanske, men arbetaren får 10:- mer i månaden och miljonären 100.000:- Moderat rättvisa.
  • Arbetarna ska rösta på Socialdemokraterna. Varför då? Det kan ju knappast vara ett personval. Nej, men allvarligt. Titta på Mona Salin. Inte röstar man för att hon ser snygg eller ärlig ut. Men Palme eller Erlander skulle dom få 60% idag. Men Mona.....
  • Vänstern då? Jo, alla som har det ganska knapert röstar på Vänstern. Ja, och så dom som vill djävlas med kapitalet. M a o tillbaka till "the good old Russia". Men partiledaren ser ändå ganska ärlig ut med sina mjölktänder kvar. Ser i alla fall så ut när han skrattar.
  • Miljöpartiet kan jag acceptera så länge de inte gör en s k Maud, d v s tillåter kärnkraften. Därmed inte sagt vad jag tycker om kärnkraften. Jag vill bara att MP tar röster på den ideologi man har och inte den man tyr sig till för att t ex få en ministerpost.

Partier utanför riksdagen kommenterar jag inte. Och inte klokare blev du väl av detta lilla inlägg. Eller?


 
 
Gubbfan

Gubbfan

8 maj 2009 22:25

Tror du glömde folkpartiet. Ett parti på yttersta högerkanten nästan. Där tampas de med Centern om ytterplatsen. Men hu så länge sedan de påstod sig vara ett social-liberalt parti.
Men jag antar att du inte är ensam om att sakna partier som har en ideologi.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

9 maj 2009 11:47

En snabbanlays ger vid handen, att du lutar mot miljöpartiet,
partiet som samarbetar med vem som helst, den som betalar bäst.
Ja, det kunde vara värre.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

 
msA

msA

11 maj 2009 12:24

Jag tycker ju personligen att Moderaterna gör ett bättre jobb än Sossarna, på det stora hela (minus vissa ting, viktiga ting... men som sagt, överlag) - men står inte heller bakom något enskilt parti fullt ut, jag heller. Tycker att alla partier har goda saker för sig, och sämre.

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Annika

4 juni 2009 00:29

Kom ihåg att källsortera din borgerliga politiker i behållaren för plastförpackningar när EU-valet är över

(tanke vid åsynen av valaffisherna)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards