Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Lazarus - 13 juni 2008 19:20

Jag gick tidigare från jobbet. Tanken att frugan åkt till svärfar och att det kanske änder det oundvikliga de närmaste dagarna gjorde att jag gick tidigare från jobbet. Det gick bara inte att tänka klart.

Det är så man skäms. Jag ringde klockan 15 då frugan var på sjukhuset hos sin pappa. Hon sa att han hade frågat efter mig. Varför åkte jag inte med? Troligen för att jag var rädd för att möta någon som frågade " jaha, och vem är du?". Jag vet inte. Visst det beror mycket på att någon måste hålla ställningarna hemma och att det är fotbolls-EM. Men ändå. Svärfar frågar efter mig. Det gör mig mycket glad. Tyvärr kommer jag nog aldrig att kunna återgällda det.Hoppas han hade samma positiva tankar som jag har om honom. Jag tror det. Vi hade mycket gemensamt. Vi var lite av samma andes barn. Jag ryser och fäller en tår, ensam här men en dator och en fotbollsmatch ( Italien - Rumänien ) . Men jag är stolt och glad. Svärfar frågade efter mig! Ha det bra gubben, Jag älskar dig. Men det vet du säkert. Det gör ju alla i vår släkt. Det går inte att vara arg eller ledsen på en MAN som alltid ställde upp på de sina. Vi ses igen, vänta på mig. Puss och kram.

Av Lazarus - 13 juni 2008 00:00

Jaha, då var man FF i ca 3 veckor. Frugan har åkt till svärmor för att svärfar är så dålig nu. Hon frågade om jag ville följa med. Men jag avstår. En liten anledning är all fotboll som är på TV just nu samt allt jobb jag har på jobbet. Men den stora anledningen är att jag vill komma ihåg min svärfar som han var. En klippa i familjen. En som alltid ställde upp. En som alltid var snäll och tog hand om de sina. Jag är väl lite blödig, men så är det. Nu har jag kvar den bild jag vill ha och får redan en klump i halsen varje gång jag tänker på vad som troligen händer inom de närmaste dagarna. Den största klumpen beror dock på att 2 av mina barn bara bor runt hörnet. Så när det oundvikliga händer måste jag ta hand om dom. Samtidigt som jag vet att frugan, svärmor och alla andra i släkten kommer att må lika pissigt. Det är en djävligt tung tid just nu och då är det, hur konstigt det än låter, bra med fotboll på kvällen. Det tar för en stund bort tankarna till en del. Och vad gör man annars när det är FF? Pizza, Hamburgare och chips? Nix, jag brukar passa på attbara äta sånt som jag vill. T ex Lever (!), fiskbullar och ris, massor av pasta i olika former ( gärna med ägg, bacon, lök, champijoner o l ). Kanske kåldolmar. Vi får se. Jag har bara 1 timme på mig från det jag kommer hem tills fotbollen börjar. Under den tiden ska maten lagas, blommorna ute vattnas o s v.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards