Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Ska vi rösta på eländet?

Av Lazarus - 23 maj 2009 10:00

Snart är det dags att rösta till EU-parlamentet. Och för dig som fortfarande funderar har jag här tagit fram lite fakta, så gott det nu har varit möjligt.

Totalt omfattar EU idag ca 500 miljoner invånare. I Sverige bor det ca 9.

Det finns knappt 800 delegater i EU, varav sverige har 18 !

Varje delegat ska framöver få ca 350.000:- Kronor/månad plus vissa pensionsavtal mm.

Det innebär att endast detta kostar oss skattebetalare 3.360.000.000 SEK.

Sedan har man ofoget att en gång per månad packa ner alla pärmar mm och flytta dessa till Strassbourg i Frankrike. Orsaken är att man en gån i tiden inte kom överens och fransmänn är fransmän och satte sig på tvären. Detta finns inskriven i konstitutionen, vilket innebär att alla länder måste vara överens om att skippa eländet. Annars fortsätter flytten fram och tillbaka.

Vad det kostar? Ca 2.150.000.000 SEK. Dessutom släpper man ut nästan 20.000.000 kg koldioxid.

Till detta kommer fastighetsavgifter, säkerhetskostnader, el, mm, mm. Låt oss säga 1.000.000.000 miljoner ( även om det troligen inte räcker på långa vägar ).

Det skulle då bli ca 6.510.000.000:- SEK. 6,5 miljarder !! Till vilken nytta?

Inte tycks det vara för at skydda miljön till våra barn och barnbarn. Nej, mest för att fylla sina egna fickor.



ke

 
 
singelfarsan

singelfarsan

23 maj 2009 11:23

Ack ja, ett elände är det men nu är vi med och jag tror inte vi kommer att gå ur...
Det du skrivit här vill knappast politikerna att vi ska få veta! EU är ju perfekt för yrkespolitikerna, där kan de göra precis som de vill för det är så långt hemifrån att ingen kollar vad de har för sig.

http://singelfarsan.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

23 maj 2009 16:54

Det är en jäkla massa pengar, hade alla varit medvetna om det skulle man inte valskolkat, utan röstat på dem som vill riva i eländet.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards