Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lazarus - 5 mars 2009 10:57

Jag är ingen störe fanatiker av gymnastik eller skridkodans på TV, men igår såg jag akrobatisk gymnastik på Eurosport. Det var nog bland det mest otroliga jag sett. Vilken total kropps- och muskelkontroll. Helt otroligt.Har du chansen att se det de närmaste dagarna så passa på. Man vet aldrig när de sänder det igen.

Av Lazarus - 5 mars 2009 10:50

Har under en längre tid kollat framsidan på Aftonbladets TV-tidning (Nåja, de andra tidningarna är i princip lika). Vad som gör mig fundersam är varför de alltid ska ha tjejer på första sidan. Jag har ju inget emot tjejer som ni vet, men ändå. Är det månne dags at skriva till Jämo? Inte för att det nödvändigt behöver finnas en kille på framsidan. Det skulle ju lika gärna kunna vara en hund, bil, hus eller växt. Men varför alltid tjejer? Är redaktionen speciellt intresserad av tjejer (ja, som jag alltså)? Eller är det så att det bara finns bilder på tjejer? Nej, det är nog så enkelt att omslag med tjejer säljer bättre tror jag. Eller åtminstone tror tidningarna det. Lite larvigt faktiskt. Jag köper inte TV-tidning efter vad som finns på framsidan utan hur tidningen är utformat. Skulle det vara för framsidan skulle jag nog inte köpa den om t ex Linda Rosing eller någon annan av Sveriges begåvningsreserv var på framsidan. Men det är ju en helt annan sak.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards