Direktlänk till inlägg 18 februari 2008

Carola och utvisningar

Av Lazarus - 18 februari 2008 00:00

Det är måndag och vissa saker har gått emot mig och vissa för mig under de senaste dagarna. Men det är väl inget mot vad den tjänsteman måste känna som skickade en eritrean fram och tillbaka till oss skattebetalarnas stora ( mer än 500.000:- ) kostnad. Gick det att anmäla någon så vore väl detta ett perfekt fall för "försummelse av statens pengar", eller något åt det hållet. Sen har ju Carola missat att gå till finalen direkt. Jag kan inte få in i min skalle hur man kan framföra en i sig bra låt på detta katastrofala sättet. En ypperlig sångare och entertainer - Andreas gör allt rätt. Men vad har han emot sig förutom ett antal urflippade TV-skärmar? Jo, en urblåst diva som tror att hon vinner bara hon visar sig. Vad ska man säga? Fel kläder, fel röstläge och framför allt helt avsaknad av koreografi. Har inte Carola fattat att detta är en duett? Hon var ju från tid till annan så långt från Andreas så hon nästan behövt en kompass för att hitta tillbaka. Beklämmande dåligt av någon som anser sig vara stjärna och diva. Vann rätt låtar? Ja, varför inte. Titta bara på tvillingarnas koreografi. Helt under bar. Klädseln? Mycket bra, inte för mycket och inte för lite, utan lagom rött. Jo, en sak till. Hur kommer det sig att det alltid uppstår rykten att telefonerna till Carolas röstnummer inte funkar eller tutar upptaget. Har hon något ihop med gud, eller är det så att det är andra sidan som står mer på hennes sida?  Vi kanske ska utvisa Carola i stället. Hon klarar sig säkert bra i Eritrera med sin röda bibel.

 
 
Birdie

Birdie

20 februari 2008 20:46

Ärligt... så JUBLADE jag när segervissa Carola äntligen får kämpa lite. Och till ESC lär hon inte gå i år. Det gör Rongedahl (eller vad hette de?), den låten känns helrätt!

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards