Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Olympiska spel i Kina

Av Lazarus - 8 april 2008 00:00

Just nu tycks alla ha synpunkter om huruvida vi ska vara med i OS eller inte, så även jag. Själv anser jag att det vore helt fel att inte delta. Anledningen är ganska enkel. En massa indrottsmän har lagt ner timme ut och timme in genom att träna. I många fall med ett mål i sikte - OS. Det vore djupt tragiskt för dessa ungdomar att vi som inte har någon chans att ens vinna en femkanp på Gröna lund att bestämma över dom. Är det någon som frivilligt vill avstå OS i Kina så är det helt OK, men inte att vi ska bestämma detta. Däremot kanske det vore på sin plats att inte delta i invigningen, eller att bara en enda flaggbärare ska delta. Men också det bör nog resoneras bland idrottsmännen och inte beslutas av oss andra latmaskar. Jag tror att det för många kan vara ett mycket stort ögonblick att vara med på invigningen. Egentligen så är det ju ganska egoistiskt och fegt om politikerna beslutade om någon form av indragning under OS i stället för att själva på något kraftfullt sätt protestera. Så, lycka till alla ni idrottare som tränat hårt. Ställ upp och gör ert bästa.

 
 
Hjalmar

Hjalmar

8 april 2008 12:30

Det vore allt annat än fegt av politikerna att öppet våga visa sitt missnöje mot Kina.

Och du talar om egoism. Vore det isåfall inte lika egoistiskt av idrottarna att delta på invigningen för en personlig upplevelse, till kostnad av att människorna får lida i Kina tills omvärlden visar att de inte tycker det är ok?

Fast ställa upp i tävlingarna kan de göra, men att bojkotta invigningen är en stark och betydelsefull protest.

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
junie

junie

8 april 2008 19:55

Jag håller med, varför just låta det gå ut över OS? Det måste ju finnas andra sätt att visa missnöje på...

http://jujju.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ingrid

9 april 2008 13:28

Först tyckte jag att vi skulle bojkotta invigningen och att alla politiker skulle stanna hemma. Jag tyckte också att det var fruktansvärt fel att ha OS i Kina. Men nu när jag ser alla protester runt om i världen så har jag börjat tänka om. Kina har väl sällan blivit så hårt ansatt förut och nu sker det tack vare att de fått OS. De kan inte längre försöka dölja allt de har för sig och världens alla media rapporterar. Förhoppningsvis tar de intryck av kritiken men det kanske är att ha för stora förhoppningar att tro det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards