Alla inlägg den 13 april 2008

Av Lazarus - 13 april 2008 21:02

Läser just nättidningarna och ser att "42-åringen" har erkänt. Släpp aldrig ut den fan igen ! Lås in honom för gått. Tyvärr det hårdaste straffet man får i Sverige. Stening till döds eller 100 piskrapp vore bättre. Har hört att man inte överlever det. Eller varför inte låsa in honom i Hallbunkern. Buset brukar fixar såna här typer på ett ytterst bra sätt har jag hört. De står lägst i rank på kåken. precis där de hör hemma.

Av Lazarus - 13 april 2008 19:24

Ja nu fick du en adrenalinkick när du läste överskriften. Men jag har lite tidsnöd så jag ska fatta mig kort.

  • Är det rätt att 800.000 ska arbeta för just inga pengar alls genom att hugga ner sockerrören för hand 12-14 timmar per dag?
  • Är det rätt att råvarupriserna på en sån enkel sak som mjök går upp i rasande fart bara för att vi vill köra upp maten med bil?
  • Är det rätt att vi låtsas vara miljömedvetna bara för att smyga ut allt farligt elavfall till Kina? Det finns områden där som är så nedsmutsade att vattnet har ett Ph-värde av 1-2. Normat ska dricksvatten har 7 och om jag inte minns fel så kallar vi en sjö försurad när den har ett Ph-värde på 5. Barnen i dessa områden är alla blyförgiftade. Även andra förgiftningar förekommer. Många barn blir dödfödda.
  • Är det rätt att elda upp mat i när miljoner av människor svälter?

Nej någon miljöbil lär det i alla fall inte bli för mig. Jag tycker vi i västvärlden är i mångt och mycket ganska duktiga hycklare. Att jorden förstörs spelar ingen roll. Bara vi har rent utanför vår egen stugdörrr. Det är för många värre att se ett vindkraftverk i fjällen eller ute till havs än svältande och förgiftade barn i andra länder. Vad fan håller vi på med egentligen?


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards