Alla inlägg den 3 november 2008

Av Lazarus - 3 november 2008 15:50

Har idag försökt få ordning på allt vad A-kassa och Arbetsförmedling heter. Bara att sammanställa alla uppgifter på AF:s hemsida tar hur mycket tid som helst. Speciellt när telefonen ringer hela tiden. Fick även ett förslag att arbeta vidare på. Kanske det blir något. Och som jag sagt till flera:

"Jag är inte bitter, bara förbannad", med lite Rickardssondalmål. Och det är nog så. Jag mår just nu väldigt bra, trots alla blanketter mm.

Kan ju bero på några pilsner också. Nej, bara skojar.


Av Lazarus - 3 november 2008 11:30

Just nu ringde en gammal säljare som jag haft kontakt med sedan 1985 ( eller om det var 1986 ). Jag har inte köpt något av honom på 8 år eftersom jag inte köpte den typen av varor. Vi har dock genom alla år haft kontakt och träffats ibland. Han skulle nu kolla runt lite och hålla öronen öppna för att se om något företag behöver någon arbetsför, arbetsvillig kille med lämplig bakgrund. F-n där fick jag till det.

Av Lazarus - 3 november 2008 11:08

Min yngsta dotter ringde och frågade om jag ville med ut och gå med henne och mitt barnbarn. Barnbarnet förr med huvudet före i asfalten för några dagar sedan och ska ta det lungt och inte ränna omkring på dagis. Frugan är hos dotter nr 2 och barnbarn nr 2. Så självklart ville jag följa med ut. Det är så skönt att ha barn ( nåja snart 25 ) som bryr sig. Men det kanske beror på att vi bryr oss också om dom hela tiden.

I övrigt inget speciellt mer än att jag fått 6 nya e-mejl och 2 samtal p g a att jag slutat på jobbet. Jag ska spara alla mejl för att se hur många det blir till slut. Alla är roliga att få, men speciellt från dom man inte förväntar sig att få ett och då speciellt när de skriver så mycket goda saker om mig. Det skulle jag kunna tacka dom för via bloggen. Men ingen av dom känner till den. När jag får lust och ork ska jag också tacka flera personer som betytt mycket för mig genom åren. En del har redan fått ett tack, andra får ett framöver. Oups, där kom ett mejl till. Så nu är jag uppe i 7.


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards