Alla inlägg den 21 november 2008

Av Lazarus - 21 november 2008 11:38

Jag vet inte om du tänkt på ett fenomen som jag vill skriva om nu. Jag har märkt detta i första hand i rulltrappor och ingångar till varuhus.

Du står där på din rulltrappa och har en, oftast kvinnlig, person framför dig. Hon hon kliver av...

du kliver av...

och PANG så har du hennes rygg, hår eller hatt i din näsa. Precis detsamma gäller varuhus. Du går och har en person framför dig ochgår in genom glasdörrarna. Och vad händer?

PANG, samma sak.

Jag vet inte vad det beror på. Om det nu är så att vissa personer inte kan tänka längre än några meter eller sekunder. Jag vet inte. Men ofta så är det pårecis som att en del åker rulltrappa och när de gått av så...PANG, sätter de ner spikskorna och funderar. De står som fastlimmade. Trycker man på lite bakifrån för att komma förbi så får man oftast en nästintill dödande blick.

Det finns ytterligare en kategori. Barnvagnsförare! De kör i regel sin barnvagn precis innanför dörrrarna och ska böra klä av ungarna vantar, mössor och gud vet vad.

Kan det vara så svårt att ta två steg fram eller åt sidan så alla andra kommer förbi?

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards