Alla inlägg den 4 november 2008

Av Lazarus - 4 november 2008 16:50

Av någon anledning fick jag lust att googla på psykopat. Har du funderat på vilka som är psykopater? Jo det verkar vara folk som:

  • Saknar empati
  • Inte har några samvetskval
  • Ser sig ofta som mer inteligenta än omgivningen
  • Kan det sociala spelet och utnyttjat det för egna syften
  • motsvarar ca 2-3% av befolkningen. Dock tycks det vara ca 5% av alla chefer
  • är extremt manipultativ
  • delar in alla människor i vänner eller fiender.
  • ser andra människor bara som medel för att uppnå sina egna önskemål
  • kan vara både trevliga och sociala för att i nästa stund bli totalt tvärtom
  • är impulsstyrd utan att reflektera på konsekvenserna
  • saknar sjukdomsinsikt

 Numera använder man inte ofta ordet psykopat, utan säger att någon har psykopatiska drag och sjukdomen kallas antisocial personlighetsstörning.

Om du vill finns det mer att läsa på http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Ovanstående har jag hämtat från olika hemsidor.

Känner du någon som passar in på ovanstående? Som du säkert förstår kan jag inte fråga en psykopat eftersom han inte anser att han har dessa dra.


Av Lazarus - 4 november 2008 16:44

Jaha, då har man varit på arbetsförmedlingen för första gången i mitt liv. Men om man ska kalla det för arbetsförmedling det vet jag ju inte. För inte förmedlar de några jobb. Verkar mer som att de ska fylla i en massa på data som kan resultera i A-kassa. Men det är klart, en viss hjälp med hur man kan gå till väga fick man ju.

Hur som helst så blev jag uppringd under förmiddagen av en person vilket kan resultera i ett jobb framöver. Men jag vill kolla runt lite först. Pengar är inte allt här i livet, även om en del tycks tro det.

Men det här kommer att gå bra. Är ganska skönt att vara hemma och reflektera några dagar också.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards