Alla inlägg den 25 december 2008

Av Lazarus - 25 december 2008 10:14

Mitt snart ( om några dagar ) tvååriga barnbarn sa att tomten skulle komma och att han då skulle å russin. Vi pratade om det i ca en vecka. Jag försökte framställa tomten som snäll, så att hon inte skulle bli rädd. Det hade varit en tomte på dagis, och han var tydligen snäll. Vi hade dessutom julklapps utdelningen på förmiddagen så att hon skulle få sin vanliga skönhetssömn efter lunch och sen vara vaken igen till Kalle Anka.

Nåja, som vanligt skulle jag ju snabbt gå till ICA för att jag hade glömt köpa en sak. Jag gick ut genom dörren och in i tvättstugan från utsidan. Ett snabbt ombyte, ut igen och ringde på ytterdörren.

Där öppnar världens sötaste unge med en kopp russin i sina händer. Ögonen var stora som dasslock av förvåning. Det var en syn jag aldrig kommer att glömma. Bara jag tänker på det kommer tårarna. Hon var så otroligt söt med sin russinkopp som tomten skulle få. Det var för mig julaftonens största behållning.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards