Alla inlägg den 29 december 2008

Av Lazarus - 29 december 2008 09:42

Ja, nu menar jag inte någon exflickvän eller min exchef eller något sådant, utan min gamla dator. Startade upp både min nya och min gamla samtidigt. Den nya har jag t o m startat om eftersom jag fick nya uppdateringar. Senda har jag kollat lite i Aftonbladet, bloggat mm. Så det har ju gått en tid. Men min gamla dator har inte laddat upp sig helt ännu. Vilket skräp.


Av Lazarus - 29 december 2008 09:32

För ett tag sedan fick några journalister för sig att lägga ut karikatyrer på Muhammad i sina tidningar och refererade till att ordet var fritt mm. Det blev ju ett djävla liv förstås. Muslimer skrek och skulle hämnas. Själv tyckte jag väl att journalisterna gjorde fel, men även att muslimerna borde hejda sig lite. Nu läser jag att Playboy hade en halvnaken Maria på första sidan. Maria är ju kristen, så den blev ett djävla liv på de kristna och då speciellt i Mexico (varför just där vet jag inte). Och vad händer? Ju Playboy ber om ursäkt för tilltaget.

Vore det inte helt i sin ordning att också de tidningar som lagt ut bilder på Muhammad ber offentligt om ursäkt? Ska inte alla människor behandlas lika och med lika respekt?

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards