Alla inlägg den 22 september 2008

Av Lazarus - 22 september 2008 00:00

Vad är egentligen fel på hösten? Jag vet inte hur du hade det, men där jag bor var det helt lugnt, 15 grader och ganska mycket sol. Inte helt fel i mina ögon. Egentligen är vi ganska bortskämda att vi just har 4 årstider. Nåja, upp till Gävle i alla fall. Ovanför Gävle har man väl vinter i 9 månader och 3 månaders sämre skidföre. Men vi andra, söder om Gävle. Vi har det ju ganska bra ändå. En lagom kall vinterdag med gnistrande snö och solsken är ju inte fel. En fin vårdag i mars när snön smälter och de första blommorna kommer upp är ju inte heller helt fel. Sen har vi ju sommaren med allt vad det innebär. Hösten, ja det har jag ju redan berört. Jag åker mycket utomlands och har väl tänkt att det kanske vore skönt att flytta till t e x Rhodos. Men seriöst. Hur kul är det att ha 25-40 grader under 9 månader och kring 20 grader de resterande 3. Nej, då har jag det hellre som jag har det här. En ruskig vinterdag med snöslask långt upp på benen. En blåsig råkall vår långt in i maj. En kort och regnig sommar full av fästingar, mygg och getingar. En isande kall höst med regn isiga vägar och ett mörker som bara blir värre och värre.

Ja, allt beror ju på hur man ser det. En sak är dock säker. Vädret kan man inte göra något åt.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards