Alla inlägg den 23 september 2008

Av Lazarus - 23 september 2008 14:45

Det är lite spooky. Det händer fortfarande ganska ofta som jag hör något från någon som jag vill få bekräftat. För någon sekund tänker jag då att jag ska fråga min svärfar, eftersom han hade koll på ganska mycket. Speciellt byggbranchen. Innan jag efter någon sekund kommer på att han tyvärr avled för några månader sen. Undrar hur länge man kommer att få dom tankarna. Troligen ganska länge misstänker jag.

Av Lazarus - 23 september 2008 08:03

Jet driver med mig. Jag har under en tid försökt förstå Jet's prissättning. Du vet, Jet bensinbolaget. Det visade sig efter ett tag att de hade ett lägre pris fram till fredag förmiddag. Sen höjde de på eftermiddagen för att sänka igen under måndagen. När jag väl hade lärt mig det så tankade jag därefter. Så plötsligt ändrar de sina rutiner. Man sänker fredag förmiddag till måndag, varpå de höjer igen. OK, tok ett tag att lära om, men lyckades till sist. Förra veckan sänkte de 50 öre på torsdagen. På fredag morgon ytterligare 20 öre. Aha, tänkte jag. Nu ska jag blåsa dom och tankade snabbt upp bilen. När jag sen på kvällen körde förbi igen så hade de djävlarna sänkt med ytterligare 20 öre. Jag tror de driver med mig och vill få mig helt vansinnig. Vad blir deras nästa drag för att få mig att helt tappa fattningen och köra rakt in i en av mackarna eller bete mig som Mikael Douglas i "Falling down"?


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards