Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Wallströms pension

Av Lazarus - 23 mars 2009 14:55

Lilla Margot har nu suttit en bra stund i EU och ätit snittar och druckit bubbel. Utöver det får hon nu 21 miljoner i pension ifall hon bestämmer sig för att bli en mycket glad pensionär.

För det första: Var kommer dessa pengar ifrån? Nu kommer du säkert att säga EU. Det är bara delvis rätt, för de kommer från våra skattepengar. Pengar som du och jag har betalat in.

För det andra: Vad räcker 21 miljoner till?

  • ca 31000 arbetslöshetsdagar om du får ut 680:-/dag
  • Har man 7000 i pension så räcker det i en månad för 250 pensionärer
  • Om man antar att man kan överleva i ett flyktingläger i Afrika på 25:- ( vilket jag tror går) skulle det räcka att föda 2300 personer i ett helt år.
  • Det skulle innebära att 110 låglöneanställda ( 16.000:-/mån ) skulle kunna få lön i ett helt år.
  • Skulle innebära att 1000-1500 låglönefamiljer skulle kunna få en skid eller utlandssemester för en gångs skull.

21 miljoner räcker också till pension för en EU-parlamentarier som redan sen tidigare har en ytterst hög lön.


 
 
msA

msA

25 mars 2009 11:06

Skicka en länk till det här inlägget till regeringen!!!!

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Tati

26 mars 2009 19:51

Riktigt RIKTIGT BRA!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards