Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Rikast när man dör

Av Lazarus - 27 mars 2009 09:37

Tycks för närvarande råda en tävling som går ut på att roffa åt sig så mycket pengar som möjligt för att sedan få en inskription på gravstenen:

HÄR LIGGER MANNEN SOM VAR RIKAST NÄR HAN DOG

Snacka om töntar. Egentligen skulle man införa maxgränser för lön ( inkl bonusar och andra förmåner ). Det går ju inte att göra av med pengarna. Pengar som man inte gör av med har inget värde och ger inga jobb. Låt säga att han som nu senast kammade hem dryga 60 miljoner i bonus istället bara fick 10 miljoner så skulle resten gå till dom som verkligen har tjänat ihop till pengarna. Då skulle dom ju omgående kunna gå åt. Innebär att fler varor köps och fler varor måste tillverkas. Resultat = fler arbetstillfällen!!!

Att få 60 mille som placeras i tavlor och aktier ger ju inte speciellt många arbetstillfällen. Eller?

 
 
Gubbfan

Gubbfan

27 mars 2009 09:57

Hörde ett förslag i radion häromdan. Man skulle kunna införa adeln igen.
Så kunde dessa figurer istället för hög ersättning i pengar få en fin adelstittel. Det gäller ju för dem att få fina fjädrar och epoletter och sådant krafs så alla kan se hur fina de är.
Annars tycker jag nog ett lönetak vore fint. Praktiskt kan det lätt fixas genom kraftigt höjd progresiv beskattning. Alltså höjd marginalskatt. Återinförde man sedan fastighetsskatten, men med ett tak på t ex 2 procent av familjens sammanlagde inkomst så kom man åt Reinfeldt och hans kompisar utan att vanligt folk behövde lida.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ingrid

28 mars 2009 06:29

Och inte tror jag de blir så mycket lyckligare av alla pengar heller. Lagom är bäst. Har man så man klarar sig och lite över till någon resa och lite annat roligt så kan man vara ganska nöjd. Jag skulle inte vilja byta.

 
Flanören...

Flanören...

28 mars 2009 11:12

Såg din kommentar på "Gubbfans" sida.
Gin in hos dig och ser att vi i mycket skriver om liknande saker.
Jag länkar till dig

Gubbfans förslag med lite tingel tangel till bonusgänget är inte så dumt.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

28 mars 2009 13:37

1 Även jag har tagit mig friheten att länka till dig..
2 Om man är arbetslös och DÄRFÖR studerar vilken ruta kryssar man i då...?
3 ETT argument man hör MOT "för låga löner" till chefer och dylika är: då flyttar dessa utomlands och Sverige får inte de bästa ledarna/cheferna. Åsikt?

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

29 mars 2009 08:35

En kompis sa en bra sak: ingen skulle få mer än max 50.000/mån - mer pengar behöver man inte för att klara sig och då klarar man sig gott och väl ändå, med 50 000 alltså!

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards