Alla inlägg under maj 2009

Av Lazarus - 3 maj 2009 09:32

Efter gårdagens takmålning somnade jag i nästan 2 timmar. Sen vaknade jag och drack nästan 1 liter vatten. Så du kan tänka dig vilken enorm påfrestning det är för kroppen att stå 3-4 meter över marken, utan säkerhetslina och måla ! Här kommer mina barns kusin och skriver om hur han hoppade bungyjump  med lina. Är väl ingen konst att hoppa ner 160 meter när man har ett rep runt fötterna. Jag fick stå på ett lutande tak och be till dom högre makterna. Då kan man snacka om rädsla, skallrande ben och tänder. That´s real fear !

Men om du vill kan du alltid läsa mer om bungyjumpet på www.blaeffo.com . Inget som någon skulle få mig till.

Av Lazarus - 2 maj 2009 09:33

Hag gillar inte at måla. Tycker det är tråkigt. Men så har man ju hus och det måste ju underhållas. Så idag ska jag upp på taket på skagiga ben och måla en takkupa. Har gjort det många gånger förr, men tänker varje gång att jag det är en gång närmare ett fall ner på grannens garageinfart. Jag satte upp ett snöskydd för något år sedan, men undrar om det kan hålla emot 120 kg som kommer rullandes ner för takpannorna.

OJ, takpannorna! Undrar om de klarar 0,12 tons tryck? Ser ut att bli en spännande förmiddag. Jag kanske ska sätta upp en filmkamera. Åker jag i backen så har man det ju på film och kan skicka det till något TV-program som " Sveriges klantigaste morfar", eller något liknande.

Fortsättning följer...

Av Lazarus - 2 maj 2009 09:29

Två av mina döttrar ville ha med mig på bakluckeloppis igår. Har aldrig varit på ett sådant, men har en hel massa grejer som jag inte behöver längre. Så jag fyllde hela bilen med skidor, TV, lie, böcker och gud vet allt. Döttrarna hade också fyllt en bil. Vi ställde oss där mellan 10-14.30 Jag sålde för 340:- ! Det var nog länge sendan jag hade så låg timpenning. Men å andra sidan så fick man ju en dag i solen och prata med en massa folk. Dessutom har jag lärt mig lite hur jag ska göra nästa gång för att, förhoppningsvis, sälja mer.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards