Alla inlägg under maj 2009

Av Lazarus - 10 maj 2009 09:23

Mohammed på arbetsförmedlingen;
- Har ni några jobb åt mig?
 
Arbetsförmedlaren;
- Vi fick just in ett ledigt Vd jobb på ett stort företag.
 
Mohammed;
- Du får inte skoja med mig så!
 
Arbetsförmedlaren;
- Men det var ju du som började...

Av Lazarus - 9 maj 2009 16:18

Kul att inlägget för någon dag engagerade lite. Men försök inte gissa dig till vilket parti jag föredrar. Just nu är det inget alls. Anledningen är att jag under det halvåret jag varit arbetslös har märkt att både riks.- och lokalpolitiken består av...

  • För mycket röstfiske
  • För lite mänsklig värme
  • För lite ideologi
  • För mycket pengar till de som har
  • För lite pengar till de som behöver
  • För mycket lögner
  • För lite pengar till vård, äldre och skolor
  • För lite verkliga miljöåtgärder
  • För många som bara sitter av tiden i bl a riksdag och EU och får en massa pengar för i stort sätt inget arbete.

Denna lista kan jag göra mycket längre, men stannar där.


Av Lazarus - 8 maj 2009 16:12

Om nu någon som läser min blogg tror att jag stödjer ett eller annat parti tar fel. Jag är av princip emot att binda mig politiskt, religiöst, fackligt eller på något annat sätt. Man blir bara besviken. Jag stöder de som för ögonblicket passar in i min personliga tro på partier, gudar och personer i övrigt. Visserligen lutar jag lite åt ett visst håll, men där finns det även ganska mycket att önska. Jag tror att om folk gjorde som jag, d v s inte röstade efter vad dom själva tror att dom är, utan försöker bilda sig en egen uppfattning, så skulle Sverige se lite annorlunda ut. För visst är det lite så här:

  • Miljövän och bonde söker Centern och på detta vis tror sig slippa kärnkraften. Ha ha, tji fick ni. Lilla Maud gör bara det som ger henne makt och partiet röster. En av de få partiledarna i toppen som inte vet vad ordet "Ideologi" betyder.
  • Kristdemokraterna får röster av alla som tror på Jesus och genom att rösta "rätt" tror sig få en plats i himmelen. Ha, ha tji kommer ni att få. Men de stretar ändå emot en del i partipolitiken.
  • Moderaterna får röster av alla rika, alla som tror att dom är rika och alla som tror att dom kommer att bli rika. Ha, ha, ni som inte redan är rika kommer att bli blåsta. Moderaterna är de i mitt tycke skickligaste. Inte på att rädda Sverige förstås, utan att säga saker som folk tror på, men som egentligen betyder något helt annat. "Alla ska få det bättre" säger man. Stämmer kanske, men arbetaren får 10:- mer i månaden och miljonären 100.000:- Moderat rättvisa.
  • Arbetarna ska rösta på Socialdemokraterna. Varför då? Det kan ju knappast vara ett personval. Nej, men allvarligt. Titta på Mona Salin. Inte röstar man för att hon ser snygg eller ärlig ut. Men Palme eller Erlander skulle dom få 60% idag. Men Mona.....
  • Vänstern då? Jo, alla som har det ganska knapert röstar på Vänstern. Ja, och så dom som vill djävlas med kapitalet. M a o tillbaka till "the good old Russia". Men partiledaren ser ändå ganska ärlig ut med sina mjölktänder kvar. Ser i alla fall så ut när han skrattar.
  • Miljöpartiet kan jag acceptera så länge de inte gör en s k Maud, d v s tillåter kärnkraften. Därmed inte sagt vad jag tycker om kärnkraften. Jag vill bara att MP tar röster på den ideologi man har och inte den man tyr sig till för att t ex få en ministerpost.

Partier utanför riksdagen kommenterar jag inte. Och inte klokare blev du väl av detta lilla inlägg. Eller?


Av Lazarus - 8 maj 2009 16:10

Har skaffat mig en s k e-legitimation för att kunna deklararer. Men tror du det går? Icke sa nicke. Så nu får det anstå till måndag. Orkar inte gräva i alla aktiepapper nu. Vädret är skönt och lite gott bredvid på bordet gör ju inte saken enklare.

Av Lazarus - 8 maj 2009 13:34

Den senaste tiden har ju Centern ändrat inriktning. Senast sa Maud att vi ska vara tacksam för att hon har deltagit i en vändning så att Sverige får Europas bästa el. Ja, ungefär så sa hon. Vart har ordet ideologi tagit vägen? Varför vänder man kappan efter vinden? Är det inte det som är meningen med flerpartiriksdag, d v s att man har en åsikt och står för den? Tänk dig om nynastister kommer in i riksdagen och plötsligt skulle ge alla invandrare ett gratis bidrag på 50.000:- per månad bara för att få deras röster. Eller kristdemokraterna skulle ha sängar i s f bänkar i kyrkan så att man kunde få sig ett gök under gökottan. På tal om gök så undrar jag hur Maud gör hemma? Tänk dig när gubben vill kliva på så här på en fredagskväll och Maud säger:

- Vänta lite, lilla gubben. Jag har ändrat inställning och ska bara vända på mig....

Av Lazarus - 7 maj 2009 15:07

Har inte du också fått korkade frågor tillbaka ibland? Vad jag menar är följande. Här sitter man vid köksbordet och säger till frugan:

- Du har en svart fläck bak på byxorna.

- Va? Vem? Jag?, får jag då till svar.

Hur kan hon svara så? Det är ju bara hon och jag i huset.

Av Lazarus - 5 maj 2009 18:39

Jag skulle vilja bjuda några personer på middag. Det kommer tyvärr aldrig att kunna ske, men vore en höjdare. Jag skulle bjuda följande:


Sittning 1.

Tomas Di Leva - gillar inte hans musik speciellt, men verkar vara en skön typ

Mark Levengood - Hur snäll kan han bli?

Tomas Wassberg - Urskön kille med båda fötterna på jorden

Ingemar Stenmark - Behöver jag säga mer?

Ari Abrahamiam - En kille med hedern i behåll.


Sittning 2.

Rod Stewart

Pink

Mick Jagger

Zlatan


Sittning 3

Hitler

Kenneth Kaunda

Fidel Castro

Usama Min Ladin

Mao


Sittning 4

George Bush

Kalle Anka

Maradona

91:an Karlsson


Den första sittningen skulle jag nog få en syl med i vädret och kunna ställa en del frågor till dom. Det är så sköna personligheter. Var och en på sitt sätt.

Den andra sittningen skulle nog ganska snart hamna på en bar i en pub och till slut bli en ganska uppslupen kväll och en tung morgon.

Den tredje sittningen skulle jag nog bara ta mig ifrån så snart som möjligt eftersom jag tror att de ganska snart kommer att slåss, eftersom de inte kan dela den andres uppfattning.

Den fjärde sittningen skulle nog mer likna Kalle på julafton. Några riktiga töntar som håller hov.

Men hur som helst vore det en upplevelse. Jag kan säkert komma på fler roliga sittningar om jag tänker efter. Har du några förslag så hör gärna av dig. Vore skoj att höra vilka du skulle vilja ha till bords.



Av Lazarus - 5 maj 2009 18:36

Läste just en bok om Adolf Hitlers liv och det visade sig att han hade rätt.

Ja, inte i allt. Långt ifrån. Men 3 saker hade han i princip rätt.

  • Han var emot rökning
  • Han var emot alkohol
  • Han åt mycket grönt och fiberrikt

Hur kunde en människa med 3 bra åsikter ha så in i helvete många felaktiga?

Själv har rökt, jag dricker och äter måttligt med grönsaker.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards