Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Lazarus - 2 juli 2009 21:56

Vi bodde i ett radhus från 80-84 ( förra århundrade ). När vi flyttade till det hus vi bor i nu så såg hus och tomt väldigt fint ut. Idag var vi hos grannen som fortfarande bor kvar. Vi tittade över till vår f d tomt, men såg bara sly och ogräs. Det går överhuvudtaget inte att komma ut på baksidans altan och vidare till ett förråd som står där, så länge det nu varar. Nu kanske du tror att det är en enormt stor tomt. Å nej. hela tomten inkl. hus och förråd var på dryga 200 kvadrat. Hur det ser ut inne vågar jag inte tänka på. Men så här ser det ut från utsidan. Det ska vara gräsmatta egentligen....

Av Lazarus - 2 juli 2009 21:47

Det har varit fint nu i många dagar. Nu när de visar någon regndroppe på TV så ska man snabbt fram med allt vad penslar och målarfärg heter. Men det gick bra. Vi målade det vi ville...nästan.

Av Lazarus - 2 juli 2009 09:47

Har just ätit en stärkade frukost och sitter på min vanliga morgonplats i skydd från solen och tittar ut över grönskan. Framför mig hänger en gurka på dryga 2 dm. Ska nog ta den ganska snart. Provade att ta upp en annan sorts potatis ( har ju 8-9 att välja på ). Stora, fasta, gula fräscha aom blev alldeles utmärkt till isterband. Trots värmen ser jag i min kalender att vi är lite efter fjolåret med t es hallonen. Men de kommer väl.

Har efter ett antal försök lyckats odla Eukalyptus från frön. Det får väl bli ett inneträd om det överlever. De blir ju flera meter när de växer i naturen. Det gör dom ju inte här, men kvistar är sköna att lägga i bastun.

Kanske skrev det tidigare, men har nu grävt upp den röda kaprifolen. Det var ju alltid 1 miljon löss på den. Får se vad jag ställer dit istället.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards