Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Lazarus - 17 oktober 2008 14:30

Nu är det tredje personen som har ringt mig bara idag och frågat hur jag mår. Det har ringt en leverantör, en arbetskamrat och en person som också jobbar där jag jobbar ( ett stort företag ) och som bryr sig så fort jag mår dåligt. Personen gör att man mår bättre en stund. Ger tips och råd och får en att tänka på annat. Skönt med sådana människor. Där har vi en som har ett nästintill överflöd av empati. Problemet är att jag ju inte kan tala om för alla varför jag är sjukskriven. Till leverantörer t ex. Jag måste än så länge hålla det inom den närmaste kretsen. Det är jobbigt bara det. Men så är det nu en gång så. Men jag vet att det alltid blir bättre. Eller som min läkare sa " Backa och omgruppera trupperna". Inte så dumt faktiskt. Jag störtar nog ganska ofta rakt fram och skjuter från höften. Visst, det går nästan alltid bra, men ibland kanske man ska avvakta lite. Läkaren förresten. Vilken pärla. Utan honom vet jag inte hur det kunde sluta. Han har mycket hjälp att dela med sig av. Han verkligen vill att man ska bli bra. Inte bara någon som skriver ut ett piller och läger "lycka till".


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards