Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Lazarus - 21 oktober 2008 16:05

Lyssnade en kort stund på Karlavagnen i P4 igår. Temat för dagen var " att skaffa barn". Den förste killen tyckte att det var egotrippad att inte skaffa barn. Då slog jag nästan av. Om du inte ha barn ska du inte skaffa barn. Så enkelt tycker jag, som har 3 tjejer, livet är. Det är inte egotrippat att inte skaffa barn. Är det meningen att bara skaffa sina två barn för att säkerställa pensionen? Jag pratade med någon ( som jag inte kommer ihåg just nu ) som sa att hon var alldeles för egoistisk för att skaffa barn. Men det är ju helt OK i mina ögon. Vill man inte ha barn ska man inte skaffa barn. Låt dom som vill göra det. Det tror jag alla mår bäst av. Där jag jobbar har jag genom åren träffat både dom som vill, inte vill eller inte kan. Den sista kategorin är de som det är synd om.  Det är ju bara de sistnämnda som man tycker synd om. Vi hade en tjej som jag tror ville ha barn. Hon har slutat på vår grupp nu, men henne tyckte jag synd om. Även om hon inte sa det rätt ut så tror jag hon ville ha barn. Synd att hon inte fick några - än. Jag tror inte hon gillar mig, av någon anledning jag inte förstår. Men det hör inte hit. Jag har under flera år väntat på det positiva beskedet som aldrig kom.

Men som sagt, låt ingen övertyga dig om att det är en sak som inte är din rätt utan din skyldighet. Skitsnack. Det är din rätt att välja om du kan.

Av Lazarus - 21 oktober 2008 10:27

Såg Hammarby - Djurgården i fotboll på TV igår. Tittade du på det också? Tänkte du på en sak? Jag gjorde det. Det var tränaren/ledaren i resp. lag. Djurgårdens tränare mest satt där och inte reagerade på något. Tony var engagerad hela tiden. det blev både slängkyssar, kramar, tummar upp mm från hans sida till hans spelare. En riktig ledartyp som peppar sina gubbar. Det var ganska skönt att se. Hur matchen blev? 3-0 till Bajen förstås !


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards