Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Fett eller kolhydrater

Av Lazarus - 17 november 2008 17:08

Så du TV-programmet om hälsa igår? Tydligen är historien den att Stefan Röstner och några mer eller mindre kända läkare och proffessorer anser att man blir tjock av fett men inte av kolhydrater. En annan kvinnlig läkare säger dock att det är tvärtom. Ytterligare någon annan säger att det är farligt med socker och någon annan säger att det inte är så. Men vi glömmer "sockervetarna" så länge. Hon som nu tycker att fett inte är farligt men att kolhydrater är det fick sluta sitt jobb p g a att hon hade en åsikt ( konstigt, tycker mig känna igen det ). Röstner och det övriga kolhydratgänget står på sig. Och då frågar man sig varför? Jo, de får betalt av marknaden. D v s ett företag som tillverkar kolhydratrika produkter kollar vilken läkare som förespråkar kolhydrater och sen bjuder man in honom på föreläsningar mm. För det får han då en nätt liten ersättning. Den lär väl inte vara så liten. När man sedan väl är fast i marknadsnätet kan man ju inte ändra åsikt. Det vore ju helt snurrigt. Då försvinner ju all ersättning och alla fina middagar. Så därför säger man att den kvinnliga läkaren som förespråkar fett är ute och cyklar.

Jag säger bara det att det kanske är så att båda har fel om 50 år. Alla talar om biologi. Men jag säger bara en sak - Kemi.

Om sådär 50 år kommer man att komma på att vad som funkar på en person inte behöver funka på en annan. Man kommer också på att om man äter en viss mängd av en sak så ska man äta en viss mängd av en annan för att den kemiska processen kommer att fungerar.

Om sådär 50 år kommer alla att tycka att dagens läkare är som kvacksalvarna i början av 1900-talet. Ett tag trodde man ju att Cola var hälsosamt. Åderlåtning var också en metod man trodde på. Eller varför inte lobotomi.

Om sådär 50 år vet vi mer, men långt ifrån allt.

Om sådär 50 år vet vi också att det inte är så bra att inte lyssna på alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards