Alla inlägg under november 2008

Av Lazarus - 2 november 2008 12:07

Har bestämt för att gå bort en massa kg när jag nu ändå är hemma ett tag. Gick både igår och idag och tanken är att fortsätta så varje dag, även om tanken svindlar. Eftersom det inte är min avsikt att ta ett nytt jobb före nyår ( fast man vet ju aldrig vad som dyker upp ) så ska jag försöka dela in dagen i:

  • Snabba promenader ( kanske får jag bort en del kg som jag inte behöver )
  • 1 långfilm om dagen ( spelar in och tittar när jag har lust )
  • Hålla på med datorn ( det finns massor att göra )
  • Läsa böcker ( Har ca 2 meter olästa böcker just nu )
  • Skriva en bok ( en dröm som kanske blir sann en dag )
  • Bearbeta gamla kontakter ( kanske blir det ett jobb av det )
  • En hemlig idé jag har haft ett tag nu ( och som kanske leder till ett jobb )
  • Vila ( det är inte fel att avsätta en tid varje dag till vila och återhämtning )

Gör jag det så blir det inte så att jag sitter 8 timmar framför datorn, eller ser på 4 långfilmer. På det här sättet så delar jag in dagen i lagom stora avsnitt. Håller mig igång och hjärnan vaken. Har också lite annat på G som jag tyvärr än så länge är förbjuden att skriva om. Och solen skiner och himlen är blå.

Av Lazarus - 1 november 2008 12:02

Jaha, då är man "mellan två jobb". Fick gå igår efter att ha plockat ihop mina grejer. På ett sätt känns det faktiskt som en stor lättnad. Jag kan gå med högburet huvud och samtidigt veta att det finns personer som måste vara helt känslokalla eller just nu må väldigt dåligt. Kanske ska tillägga att jag inte blev uppsagt, utan sa upp mig själv. Mer kommer jag inte att skriva just nu. Det är alldeles för fint väder för det. Nu ska jag ha 2 månaders "semester". Sen får jag se. Har fått mängder av mejl hem och även telefonsamtal. En VD sa att han just nu, p g a rådande finanskris, gärna vill avvakta, men att jag ska ringa honom innan jag bestämmer mig för något annat jobb. Så jag tror det här löser sig. Det finns så enormt många bra och reko människor så jag är inte orolig.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards