Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Lazarus - 17 maj 2008 20:19

Kollar just nu på ett program om Laaae Stefanz. Nu kanske du undrar vem det är . Men det är ett kanonbra dansband.  Det finns mängder av bra dansband, men tyvärr är svensken ingen vän av sin egen musik. I t ex Italien, Spanien, Portugal, Tyskland, Österrike och många fler länder ser  man  upp till både sin musik. sin släkt och sin kultur. Jag tror vi missar något mycket, mycket viktigt just nu, D v s att bevara vår kultur. Dansband, gammaldans och husmankost tappar vi bort. Tyvärr är det Sveriges kultur som vi tappar helt och hållet. Nej, bevara vår kultur och...

  • Lyssna på dansband
  • Lyssna på gammaldans
  • Ät svensk husmanskost ( vill du ha tips så hör av dig. )

Inget ont om invandrare, om nu någon skulle för för sig att jag skulle ha något emot invandrarer.. . De tillför enormt mycket, men vi måste även bevara vår egen kultur. Den får bara inte försvinnna.

Om bara 24-50 år är vi ett så mångkulturellt samhälle så vi tycker att uteserveringar, pizza mm tillhör vardagen, vilket vi ska vara tacksamma för. Vi, lite tröga svenskar behöver en liten knuff framåt. Men snälla, hglöm inte vår egen kultur.

Av Lazarus - 17 maj 2008 12:25

Äntligen har man deklarerat. Jag begärde och fick uppskov p g a diverse resor mm. Trots det väntar man till sista dagen. Varje år grämer man sig vöer 1 timmes arbete. Det är egentligen helt sjukt. Det är ta mig fan som att gå till tandläkaren. Och jag har inget fuffens för mig, är bra på matte o s v. Jag vet inte vad det är. Kanske bara det tråkiga att behöva räkna ut allt. Aktier, bilresor, hus , mm mm. Men nu är skiten klar och jag kan börja med maten. Ja, jag har varit ensam sen i onsdags eftersom frugan besöker sin svårt sjuke pappa. Får se hur länge stackarn måste lida. Det är så djäkla svårt att veta att något så konstigt som Cancer kan förstöra en fantastisk bra pappa, svärfar, man, morfar, gammelmorfar, farfar. Skit är det, och djäkligt tråkigt. Men tyvärr så har vi inte evigt liv.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards