Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Lazarus - 28 maj 2008 00:00

Vad håller dom på med på Telia? Ska för det första tala om att jag är med i NIX, vilket ska garantera att jag slipper reklamsamtal. Men av någon anledning gäller det inte Telia. Varför då undrar du. Jo, man säger att man ringer upp gamla kunder, vilket man enligt dom får göra. Hur som helst så ringer en kille i SÖNDAGS (!) och frågar efter min hustru. Jag frågar vad han vill. Han svarar att

" Det gäller er fasta telefon"

"Varför då? Vi har en fast telefon"

" OK, då vet jag", Klick

Han lägger på. Bara sådär. Fanskapet slänger luren i örat på mig? Kanonbra reklam, eller? Vad händer sen? Jo på tisdagen ringer dom igen, fast nu aktar dom sig för att ringa på kvällen eller helgen utan ringer på dagen. Hustrun svarar. När hon får samma ramsa som jag fick i söndags, fast denna gång från en tjej, så säger hon:

"Men ni ringde ju redan i söndags om detta"

" Har vi, jaha, det ser jag inte här. Men OK, då stryker jag dig från listan".

Och nu kommer min fundering. Vad har Telia för arbetsrutiner? Kan dom vara så listiga att dom har olika koder på sina bildskärmar? Ja t ex

A = Avbjöt, ingen idé att ringa mer

B = Inte hemma

C = Gubben svarade, ring igen en vardag före 12, då är hustrun säkert ensam hemma

D = Damen i fråga gick på det. Ring igen om en månad. Hon går säkert på fler reklamtrick.

E = Hatar Telia


Med flera. Kanske är det så enkelt. För några andra rutiner tycks man ju inte ha på vårt gamla Televerk, där man en gång i tiden arbetade.

Av Lazarus - 28 maj 2008 00:00

Trodde att någon skulle hugga på mitt inlägg igår, men icke. Tystnaden säger dock en del den också ibland. Nåja.

Posten. Denna erbarmliga rest av forntiden. Jag har under årens lopp säkert lämnat 50 brev till grannar eller stoppat tillbaka i den gula lådan eftersom de inte tillhörde mig. Under samma period har jag säkert fått lika många under olika tider på dygnet. Jag tror ju inte att posten delar ut post till just mig flera gånger per dygn, utan tror att vänliga grannar lämnar in posten. Men vad är detta? Har man icke läskunnig personal på posten? Självklart ringer jag dit för att fråga detta. Har genom åren gjort det flera gånger och varje gång får jag - ett ärendenummer! Ett ärendenummer som jag kan fråga efter nästa gång jag ringer och undrar varför det inte funkar.

JAG VILL INTE HA NÅGOT ÄRENDENUMMER, JAG VILL HA MIN POST OCH BARA MIN POST!!!

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards