Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Ida Proana

Av Lazarus - 5 juli 2009 13:20

Ja du Ida Proana. Jag måste bara få svara på ditt inlägg. Om du viste vad jag vet så skulle du inte skriva som du gör. Det är dock ingen ursäkt att säga att man bantar/svälter/spyr eller vad man gör för att det sitter i huvudet. Självklart sitter det i huvudet. Det sitter också i huvudet på en som väger 250 kg. Det sitter också i huvudet på en som super. Det sitter också i huvudet på en som knarkar.

Det är därför man ska söka hjälp och ta emot den hjälp man får. Att bara skylla på huvudet är lite at göra det väl enkelt för sig. Säg inte heller att det är lätt att säga och svårt att utföra det. Jag förstår det. För vissa är det en livslång kamp att inte svälta, spy, supa, knarka eller äta 17 hamburgare om dan. Jag har inte sagt att det är lätt.

Men du som anser dig vara så mogen med dina hela 17 år vet väl redan det. Eller?

Jo, en sak till. Om det nu sitter i t ex ditt lilla huvud så är det ju inget som säger att du måste heja på andra som också lider av samma sjukdom. Jag har nu läst mängder av bloggar som handlar om eländet och i nästan samtliga fall kan man utläsa ett rop på hjälp.

Inte för att jag vet hur mycket du väger, men jag tror jag väger 2-3 gånger så mycket som du. Ska jag väga "normalt" ska jag ner 40 kg. Så du behöver inte prata med mig om vad som sitter i huvudet.

Och den "lilla pojken" är 3 gånger så gammal som du.

Ha en bra dag.

 
 
ida proana

ida proana

5 juli 2009 16:02

Alla har olika åsikter , det kan man inte komma ifrån. Och vad exakt sitter det annars än i huvudet? Jag skyller inte på att det sitter där , jag garanterar det. Jag har inte skyllt på något , jag säger inte att det är fel eller rätt angående att svälta sig. jag hejar bara på dem som vill , och som jag skrivit på min blogg, så är det bara att lämna min sida om det är stötande .
Och visst det kanske är ett rop på hjälp/uppmärksamhet, men ibland vet man inte det själv.
Så klart allt sitter i Huvudet , alla beslut vi gör osv. jag har inte sagt att det inte gör det. men varför skaffar inte du hjälp först för du är ju överviktig . det är inte så stor skillnad.
Matteusevangeliet 7:1-5
Jesus sade: "döm inte,så blir ni inte dömda.
Ty med den dom som ni dömer med skall ni dömas,
och med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er.
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?
Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga - du som har en bjälke i ditt öga?
Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders."
Om du väger 2-3 gånger så mycket som mig väger du : 67x2 eller 67x3 kg!
Nehe är du 3 gånger så gammal :O, jag trodde att du var 5 gånger så gammal.
Där ser man :)
Jag säger inte att det är fel att bry sig om folk men du stjälper mer än hjälper .
MVH Ida (lilla huvudet)

http://thin-Is-Perfection.bloggspot.com

 
lazarus

lazarus

6 juli 2009 10:26

Hej Ida
För det första kommer jag inte in på den länk du anger som din blogg. Jag vet inte varför. Sen läser jag att du väger 67 kg. Då förstår jag inte hur du engagera dig så. Du tycks ju ha en relativ normal vikt. Jag vet visserligen inte din längd, men den är nog normal den också. Jag säger inte heller något om tjejer som vill banta några enstaka kg. Men det gäller ju att stanna där. Anorexi och bullemi kommer jag alltid att bekämpa.
Vad det gäller min vikt så beror det till stor det på alla tabletter jag måste ta. Dessutom måste jag nattetid sova med en maskin för att inte sluta andas. Så du må tro att jag inte lider med mig själv också.

http://lazarus.bloggagratis.se

 
ida proana

ida proana

6 juli 2009 14:37

sry tog fel länk skrev blogspot med två G .

Orsaken till att du slutar andas under natten det är ju för att du är överviktig också?. och jag antar att tabletterna är pga problem somdin vikt orsakar också ?

Jag väger 67 kg , som högst 75 kg , en annan sommar vägde jag mer oxå. när jag gick i 6an då gick jag ner ca 17 kg och vägde sen 58, sedan har jag pendlat , beror på hur man mår oxå. Men jag vill vara smal . så är det bara , men jag vet vart gränsen går.

http://thin-is-perfection.blogspot.com

 
Ingen bild

lazarus

7 juli 2009 09:08

Nej, tabletterna har inget med att gå ner i vikt att göra. Däremot ärde orsaken till att jag går upp. Jag vägde 67-70 kg när jag var i din ålder och tyckte alltid att jag var för spinkig och klen. Jag tror jag hade min idealvikt mellan 75-80 kg då jag sprang ca 4 mil i veckan.
Orsaken till att jag slutar andas hade jag redan då jag vägde kring 80 kg. Då opererade dom mig på ett sådant sät man inte gör längre. Det visade sig vara helt fel metod. Men visst, det blir ju inte bättre om man väger lite för mycket. Men tabletterna jag äter gör att jag just nu inte ens har lust att gå till brevlådan. Det är det som är problemet. Jag kan inte skylla på tid, för det har jag.
Men min fru som väger något mindre än du har också andningsuppehåll ibland. Förklara det.
Men som du skriver att du väger 67-70 så är det ju helt perfekt. Om du går upp och bantar ner dig till 62 eller något sådant så är ju inte det som jag vänder mig emot. Jag vänder mig emot dom som alltid tycker dom är för tjocka även om dom väger under 50, och vissa t o m under 40. Eller som en av tjejerna jag läste om som ska ner till 20 kg (!). Det är den bantningen jag vill få stop på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards