Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Jag hatar fästingar

Av Lazarus - 18 juli 2009 10:32

När jag var grabb så fanns det inga fästingar. Vi var ute i skog och mark hela dagarna och det enda vi var rädda för var bromsar och getingar.

Men numera finns fästingar. Detta otyg till djur som egentligen inte för något got med sig. Jag tror inte att det är några djur som äter fästingar. Så varför finns dom? För några dagar sedan var svärmor och frugan ute i någon timme och plockade blåbär. Svärmor har en liten terrier som hade över 20 fästingar på sig efter den lilla utflykten. Även frugan hade några på sig.

Jag har alltid älskat att gå ut och plocka svamp, men börjar så sakta att tänka om.

 
 
Herr Lundström

Herr Lundström

18 juli 2009 10:51

Fästingar är otrevliga saker, en stor fördel med att bo norrut är avsaknaden av dessa obehagliga kryp. Men snart kommer de väl upp till mina breddgrader med, är nog bara en tidsfråga.

http://theotherside.bloggagratis.se

 
my goal is thin

my goal is thin

18 juli 2009 10:53

Jo jag vet att det inte står rätt till. Men gör det ändå. Och nej jag kommer inte bli tvångsmatad. När jag nåt min målvikt kommer jag börja äta normalt och röra på mig igen.

http://mygoalisthin.blogg.se

 
Krister

Krister

18 juli 2009 12:08

Det skall finnas saker att skydda sina hundar med för att slippa fästingar. Åtminstone om man tycker det är OK att spruta på kemikalier.

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards