Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

En vanlig lördag.

Av Lazarus - 25 juli 2009 18:46

Nåja så helt vanlig var den ju inte. Det är ju inte var dag man får förmånen att se en fantastisk etapp på Touren. I morgon är det den sista etappen.

Gjorde för övrigt en mycket god rätt idag. Har tänkt på det i flera dagar, men det har alltid kommit annat emellan.

Till 500 gr spiralmakaroner gjorde jag en sås så här:

1 ask Creme fraiche, 1 dl gorgonzola, 1 dl vatten  ( eller mjölk ), 0,5 dl hackad dill och lika mycket hackad persilja samt minst 2 dl hackad/skuren gräslök. Blanda det och låt det puttra en liten stund. Stek samtidigt et paket bacon  och häll det sedan i såsen. Alltsammans häller du sen över pastan. Krydda med Aromat eller annan pastakrydda. Svartpeppar går också. Hmmmmm.

På kvällen blev det en massa vattnande. Regnskurarna man lovade i morse lyste med sin frånvaro medans solen lyste med sin närvaro.

Barnbarnet kom i morse med en liten plastbytta. Jag frågade vad en sån liten tjej vill.

- Jag vill ha hallon av morfar, sa hon. Jag plockade 6 dl i går kväll, så det fanns inte mer än en halv deciliter. Men när jag la på lite röda vinbär var hon lycklig för den dan.

Tänkte tillbringa kvällen inne framför burken, men har inte bestämt mig än. Solen skiner och det blåser lite behagligt så vi får väl se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards