Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Fila - Tänk om

Av Lazarus - 28 juli 2009 13:02

Nu ska Fila förbjuda simdräkterna bara för att det slås för många rekord med dom. Men då ska de väl också förbjuda egna stavar för stavhopparna och återgå till bambustavar och sandgrop. Då bär man också förbjuda de tajta dräkter som kortdistanslöparna använder sig av. Då kanske cykeltävlingar ska cyklas på gamla 3-växlade cyklar med fotbroms. Tyngdlyftarna får lyfta utan njurbälte, knä- och handledsskydd. Dessutom bör de inte få inandas ammoniak precis före lyftet. Fotbollsmålvakter får återgå till ofodrade byxor och vanliga läderhandskar. Jag tycker att så länge alla har möjligheten att köpa dräkten och det inte innebär någon form av doping så är det väl OK. Så länge alla tävlar på samma villkor. Att förbjuda dräkterna nu innebär att inga rekord slås under överskådlig tid, vilket är dödsstöten för simningen.

 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

28 juli 2009 14:44

Jadu intressanta åsikter.
Skall jag vara lite "lustig"... : FILA bestämmer knappast över bambustavar eller ammoniak, utan bara simningen.

Men för att vara lite mer seriös: "Samma villkor" kan det ju aldrig bli hur man än försöker. Olika länder har olika ekonomiska förutsättningar till träning och utrustning. Så SAMMA villkor kan det aldrig bli ändå. JO förresten, om man gör just så som FILA vill: ta bort alla extremdräkter, DÅ blir det mer samma villkor än idag. Så länge sporter är utrustningsrelaterade blir det ju bara samma villkor så länge det enklaste är det som gäller.

Eller har jag helt fel... ;-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lazarus

28 juli 2009 15:49

Jo, gammelsmurfen. Du har helt rätt med Fila. Men jag menade generellt alla idrotter, men det framgick kanske inte. Och det blir nästan samma vilkor eftersom toppidrottarna ändå har sponsorkontrakt och får sina dräkter. Vad det gäller blåbärsnationerna så spelar det ingen roll hur många dräkter man sätter på du. Men som jag ser det finns bara 2 vägar precis som jag beskriver. Antingen dräkter och kolfiberstavar eller vanliga baddräkter och bambustavar. I så fall ska inga 100-meterslöpare heller få tränga sig i sina små dräkter. För att inte tala om vinteridrottare och alla deras skidor, bangolfare och deras bollar, golfare och deras klubbor. Antingen eller.

 
Gubbfan

Gubbfan

29 juli 2009 09:06

Eftersom jag inte är idrottsintresserad så blir jag lite kunfunderad. Jag tittar möjligen på damernas gymnastik och kanske deras simhopp eftersom jag dels tycker att det verkar ganska graciöst, dels känns som om de har upphävt tyngdlagen.
Så, om jag skall vara riktigt ärlig, så är de flesta söta att titta på.
:-)
Men förbjuda simdräkter? Det blir att återgå till antikens olympiadstil då?
Naket?
Men det är inget vidare snyggt.
Förlåt, men det verkar som om jag har missat något sedan skolans plågsamma gymnasik och idrottslektioner.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lazarus

29 juli 2009 11:58

Nej gubbfan, de ska, tyvärr, inte simma nakna. Men det är så att simmare och simmerskor i framtiden inte får använda sig av de Hi-Tech dräkter de har nu. De pressar vl a ihop kroppen strömlinjeformig och även delvis hjälper kroppen att behålla rätt form i vattnet. Allt för att slå rekord.

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

29 juli 2009 19:41

Tittade på simVM idag. Råkade komma in precis när Phelbs(?stavningen) skulle till att starta. Han "vägrar" att simma i nya dräkten. Han förlorade loppet innan. Vilket enligt kommentatorn, Phelbs och vinnarens tränare berodde på att vinnaren hade nya förbjudna dräkten på sig. Vinnarens tränare påstod att Phelbs troligen vunnit om HAN använt denna dräkt.
Så det räcker inte ens att var en av världens absolut bästa simmare för att kunna vinna mot dräktinnehavare.

Noterbart att han vann dagens lopp utan denna dräkt...

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gammelsmurfen

29 juli 2009 20:41

PS: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article5577214.ab
DS

 
Gubbfan

Gubbfan

30 juli 2009 09:33

Så skönt att man slapp se naket då om man mot förmodan tvingades titta på en dumburk.
Det är mycket trevligare om det finns plats för lite fantasi när man tittar på söta damer.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards