Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Världens största kinesiska restaurang

Av Lazarus - 29 juli 2009 12:13

Inom EU förbjuds än det ena än det andra. Tamboskap ska öronmärkas och ha regnskydd. Man får inte plocka dun från levande fågel, man får inte, man får inte.

Sen tittar jag på ett program från Kinas största restaurang. Rymmer 5000 gäster, har 300 kockar i flera kök. Totalt 1000 anställda. Inget att reagera över eller? Nej inte det, men när man styckar 150-200 ormar levande så att vare dm-bit fortfarande lever när den serveras i direkt osmakligt. Eller när man tar tag om huvudet på en fisk på ca 25-30 cm, snittar den på båda sidorna lite lätt och håller den levande i en frityrgryta. Men den får inte dö, för då är den feltillverkad. Munnen ska fortfarande kippa efter luft. För att döda några 100 änkor per dag tar man en typ blompinne och kör rätt in i bröstet på den levande fågeln. Sen stoppar man in fingrarna och sliter ut hjärtat.

Det kallar kineserna för fin mat. Nej, fyfan. Bojkotta skiten!

 
 
Ingen bild

A

29 juli 2009 16:19

Vaför ska man döda 100 änkor för? ;) Du menar inte ankor?

 
Ingen bild

A

29 juli 2009 16:19

Varför ska man döda 100 änkor för? ;) Du menar inte ankor?

 
Ingen bild

Gabriel

1 augusti 2009 00:07

Den restaurangen borde heta Skräckens Hus. Jag har aldrig sympatiserat med djurrätsaktivister, men första gången i mitt liv kände jag lust att bli en. Jag letade efter kommentar på deras hemsida, men hittade inget. De kanske inte har sett filmen. Lazarus, skriv in din blogg i http://befria.nu/djuren/insandarservice/?mode=form. Jag hoppas de skickar en armé med chartrad flygplan, djurrättsaktivister maskerade till matgäster.Börja med att befria ormarna, resten ordnar sig. Att plocka ut hjärtat ifrån ett levande djur, flå, steka levande djur är verkligen det grymmaste djurplågeriet och ingen tradition kan rättfärdiga det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards