Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Nazister och muslimer

Av Lazarus - 30 maj 2008 19:34

Fast solen skiner och livet leker retar jag fortfarande upp mig på reportaget i en av våra tidningar. Man har startat en kampanj mot nazismen. Och jag vill bara säga tack till de tidningar som nu går ut med detta. Det är flera tidningar i Mälardalen. Man gör precis rätt. Man ska inte bekämpa något man inte tror på genom att bara förbjuda detta. Man ska bekämpa det med ord och information. Att bara säga att " de ska inte vara med " är bara lågt och brist på argument. ALLA ska få tala fritt. ALLA ska få ha rätt att bemöta andra med bra argument. ALLA ska ha rätt att säga vad dom tycker. ALLA ska kunna säga emot.

Varför säger jag så här då? Jo, om vi bekämpar nazismen med bra argument så dör de ut av sig själva. Säger vi bara att " de ska inte vara med " så är det under vår värdighet som demokrati. Det behöver inte bara vara nazister. Det kan vara vad de än månde vara. Ta muslimer t ex. Jag känner inte så många, men flertalet av de jag känner är mycket trevliga, begåvade, humoristiska o s v. Jag älskar folk som har distans till sig, sitt land och sin religion.  En av mina kompisar säger t ex att han har, enligt islam, rätt till 4 fruar. Först tycker man bara att det ju kan vara rätt kul.... Senare, när han utvecklar det, förstår man att det inte bara är att gänga sig med 4 trevliga damer och ha det kul i bingen när man så vill. Nix pix. Enligt Koranen så ska alla fruar man har behandlas lika. Och nu spricker det totalt. Ja, inte om man är under 25 och picken står för jämnan, utan senare. Och dessutom gäller det inte bara sex. Det gäller mat, gåvor, bemötande mm mm, F-n killen som har 4 fruar kan ju få ett rent helvete. Jag tycker attt koranen i detta fall är väldigt smart och rättvist. Ha 4 fruar om du kan, men behandla dom lika. Förhoppningsvis menar koranen " lika bra". Ursäkta, men jag har tyvätt inte hunnit läsa koranen, utan bara fått informationen från en vän.  Så vad tycker du? Inskränkta människor som inte tollererar andra kulturer eller en fri värld, där vi accepterar varann som vi är och hjälper och drar nytta av varandras kunskap. Välj själv!

 
 
Birdie

Birdie

4 juni 2008 09:31

;o)
Du och den här bloggen har just blivit utnämnd(a) till DAGENS BÄSTA. Läs min blogg och känn dig hedrad. Det är inte alla som hamnar där ;)

Kram.

http://www.birdies-place-in-space.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards