Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Snart 2 veckor

Av Lazarus - 23 oktober 2008 16:44

Har nu varit sjukskriven i snart 2 veckor och funderat och funderat. Hur ska jag gå vidare? Det finns en del alternativ jag allvarligt funderat på. Här är några utan att rangordna dessa.

  • Hänga mig
  • Gå till domstol
  • Låtsas som inget hänt
  • Kräva upprättelse
  • Kräva en ursäkt
  • Kräva att de som far med osanning träder fram
  • Dränka mig
  • Supa ner mig
  • Säga upp mig
  • Gå till AD
  • Ställa mig framför X2000

Men det mesta verkar helt fel. För det första ska inte de som gör fel få rätt. Sedan får vi se hur jag går vidare. Det finns trots allt en del bra alternativ ovan. Som tur är det många vänner som ringer och stödjer mig. Bara idag ringde 3 till. Det har under de senaste veckorna ringt/ mejlat/ SMS:at/ bloggat mellan 1 och 4 stycken per dag. Jag älskar er alla.


 
 
Jane Doe

Jane Doe

23 oktober 2008 22:42

Jag tycker att kräva-alternativen var bäst. Någon form av det.. Domstol är ju liksom också någon slags upprättelse. Hoppas verkligen inte på att det blir någon av de andra, hemskare, alternativen

http://anonym.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mågnus

24 oktober 2008 11:55

Några av de alternativen låter mycket mycket bättre än de andra.. Antar att du själv anar vilka jag menar!

Många av dem har ju dessutom samma utgång, vilken vore oacceptabel... Hoppas att du inte har fundera på dem så himla allvarligt..

 
Ingen bild

Ingrid

25 oktober 2008 07:47

Jag tror att du innerst inne är väldigt stark och vet att du har rätt. Därför kan du gå med rak rygg och visa alla att ditt samvete är rent. Om man verkligen känner så själv brukar det synas för tryggheten och självkänslan lyser igenom. Se det positiva - det är nu du märker vilka som är dina riktiga vänner. De andra behöver du inte bry dig så mycket om. Du klarar det här!!!!

 
junie

junie

25 oktober 2008 21:58

Du skriver att du funderat allvarligt på alla dessa alternativ. Men om du tänker efter... självmord.. är det verkligen ett vettigt alternativ? Vad skulle det lösa liksom? Ja, du skulle slippa ta tag i problemet, men du skulle inte få någon som helst upprättelse. Dina "fiender" skulle förmodligen se dig som en vekling. Och tänk på din familj. Tänk på dem du älskar, dem som älskar dig. Jag har själv sett hur en fars självmord kan verkligen förstöra livet för inte minst hans barn. Skuldkänslor, rädslor, jobbiga och hemska funderingar mm mm. Vill du verkligen skada dem du älskar på ett sådant fruktansvärt sätt? Nej det tror jag knappast, för jag vet att du är ägare av ett stort hjärta med mycket empati och dessutom tvivlar jag inte på din styrka. Det är jobbigt nu, det är klart att det är, men ge inte upp! Låt dig inte knäckas av människor som du vet har fel. Det är inte värt det. De är inte värda det. Jag tror på dig ska du veta!

http://jujju.bloggagratis.se

 
Birdie

Birdie

6 november 2008 13:24

KREATIVA lösningar som ger dig upprättelse är det enda rätta. Så några av alternativen tycker jag du ska skippa direkt. Puss på dig.

http://www.birdies-place-in-space.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lazarus - 25 augusti 2009 09:12

Har nu på morgonen pollinerat mina slanggurkor. Det är så här. Jag ställde en hink med 4 slanggurksplantor  den inglasade altanen. Jag ledde de uppåt med snöre. Sen har de av bara farten fortsat på en av tvättlinorna vi har på altanen. Så nu är den ...

Av Lazarus - 23 augusti 2009 09:01

Min tanke var att byta namn på bloggen, vilket Bloggagratis sa var möjligt.$ På så sätt skulle jag ju kunna ha kvar all gammal information och gamla komentarer och inlägg.  De sa dock inte att den gamla adressen skulle leva kvar och länka vidare till...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 10:34

Har försökt att hjälpa till lite. Bara pusha lite i den riktning som jag tycker verkar bra. Vad fick jag. Ju en massa skit. Inget jag tycker jag ska ha. Man kan i s f sakligt berätta vad man tycker och inte fara ut i helvete och annat. Jag har också ...

Av Lazarus - 22 augusti 2009 09:56

Ha ha, jag behöver inte sluta blogga, vilket jag var rädd för. Det är ju bara att byta namn. Så därför blir jag nu kvar till en dels glädje och andras förtret. Ha Ha...

Av Lazarus - 21 augusti 2009 18:11

Från och med nu upphör denna blogg. Ny blogg kommer under annat namn. Vill du ha adressen så hör av dig via en kommentar.   Dagen efter upphörandet: Ser att flera nära och kära släktingar frågat efter den nya adressen. Men den här gången vill jag in...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards