Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Lazarus - 11 januari 2009 11:18

Såg just herrarnas slalom. Ylva N är så kallad expertkommentator. Plötsligt säger hon att killarna den senaste tiden har lagt ner mycket träning på att ta sig ner !?!? Vad tränade dom på innan? Att ta sig upp i liften? Nåja, det var nog inte det Ylva menade, men det lät onekligen lite kul. Men det ska bli kul den dagen då grabbarna lärt sig åka fort och rät också. Då kan det ju bli kul at titta på utförsåkning igen. Såg förresten min store idol Ingemar Stenmark på TV. Reportern sa då något om alla hans vinster och då speciellt när han slog alla med över 4 sekunder. Då säger den alltid lika lugne Ingemar: "Nja, jag tror fortfarande att det var något fel på klockan den gången". Det är stort det. Då har man distans.  

Av Lazarus - 11 januari 2009 11:04

KOmmer du ihåg den gamla låten "Nu går jag ner i min källare..."? Killen som sjönk kunde kommer ner tre oktaver nedanför min "sångröst". Tyvärr dog han i Estoniakatastrofen. Hur som helst så känner jag mig så just nu. Jag kan inte få in i min skalle att det finns människor som avsiktligen försöker att djävlas. Som är så oärliga at de kan gå över berg bara för att klara sitt eget skinn och fälla andra. Personer som till varje pris gör allt för att få andra at må dåligt. Personer som inte drar sig för någonting. Personer som inte först kollar hur motparten mår.  Det är en sak som känns så jobbigt. Tänker ofta på Ted Gärdestad. Han gjorde slut på sitt lidande. En sak som jag tycker var väldigt synd, eftersom jag gillade honom sen hans första platta kom ut. Jag har också läst det jag har hittat om honom i form av artiklar och böcker. Och jag förstår att han gjorde det han gjorde. Även om det är svårt för alla runt omkring. Det konstiga är att ingen märker något, och om de märker något inte försöker att stöta och hjälper till. Men kanske är det så att Ted har det mycket bättre nu. Kanske sitter han på ett moln med sin gitarr och spelar för änglarna utan att behöva dras med elaka och illasinnade människor. Kanske gjorde han rätt, kanske inte. Bara Ted vet. Kanske är det den ultimata lösningen på problemet...

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards