Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Lazarus - 21 januari 2009 09:46

Jaha, då var det dags igen att packa väskorna. Åker till Lanzarote i morgon. En vecka i skapligt väder och allt inkluderat borgar för god mat och dryck och två böcker att läsa ut. Lite kul med mina bokval egentligen. Läste för några veckor sedan "Jenna Jamesson - en porrstärnas...", idag ska jag läsa ut en bok om alla påvar genom tiderna. Men mig på resan har jag "Såld" som ska vara en sann historia om en flicka som blev såld. Dessutom har jag med mig "Slumpen är ingen tillfällighet" som är en faktabok. Har dock en hel rad med böcker och pocketböcker som jag inte har läst. Lägger man dom på varann blir det nästan 2,5 meter. Jag har också just gjort mig av med nästan lika mycket. Böcker på tur är bl a Skumtimmen, Svinalängorna, Johnny Cash, Cosa Nostra, Hitler och hans folk, En desertörs bekännelse, Levande bränd, Dolly Parton, Pelé, Simmar-Emma och många fler. Det är bara tiden som inte räcker till. Det är väldigt spännande att läsa sanna historier om andra personer tycker jag.

Ha det, vi ses om en vecka lite brunare och rundare förmodar jag.


Av Lazarus - 21 januari 2009 09:41

Har nu för andra gången titat på mästarnas mästare i ettan. Men är det egentligen frågan om mästarnas mästare? Jag saknar till exempel Ingemar Stenmark, Pia Sundhage, Torgny Mogren, S-Å Lundbäck, Börje Salming och Björn Börg. Men de kanske inte ville ställa upp. En del av deltagarna tycker i allafall inte jag är speciellt "stora" utan att nämna några namn. Men Wassberg och några till är ju självskriven. En sann mästare med båda fötterna på jorden.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards