Alla inlägg under maj 2008

Av Lazarus - 10 maj 2008 21:00

Solen har precis gått ner bakom husen 100 meter bort. Klockan är 21 och jag funderar på om jag ska skriva om vår Italienresa. Med tanke på att det slunkit ner lite av livets vatten och en del vin så kanske det är precis rätt läge. Dagen har annars varit kanon. I och för sig mycket jobb i trädgård och på huset samt passande av vårt fantastiska barnbarn. Men vad gör det? Saker ska göras. Om det är att sitta i en lägenhet eller i ett hus ,nästintill på landet, så är huvudsaken att man trivs med det man gör. Visst, det är jobbigt att såga måla och ryck ogräs, men vad gör det? Man har något att göra som man trivs med. Att dessutom ha ett barnbarn som hela tiden frågar "de e?" gör det hela bara roligare. Om man sedan får svara "blomma" eller "pippi" 100 gånger så får man väl göra det. Ibland tror jag att hon vet allting, men vill djävlas med oss vuxna lite. Det är nog inte bara ibland. Hon gör det hela tiden. För om man ställer en snabb kontrollfråga så märker man att hon bara blåser oss vuxna. Visst är barn härliga?!?!?!?!

Av Lazarus - 9 maj 2008 07:48

Då var det fredag igen. Till skillnad för många andra helger så ska vädret hålla i sig. Innebär många timmar i trädgården, men också årets första grillning ikväll med tillhörande rödtjut. I morgon ska vi vara "barnvakt" åt vårt barnbarn. Jag skrev "barnvakt" för att jag inte tycker att jag är det. Visserligen får man hålla ett öga på henne, men hon är så försiktig när hon är på tomten så jag inte är rädd att hon plockar alla blommor. Hon tycker om att göra som tjuren Ferdinand, att lukta på blommorna. Man får bara vara lite försiktig när man säger åt henne när hon gör något fel. Höjer man rösten så börjar hon grina. Ett släktdrag som våra egna tjejer också hade. Egentligen ganska skönt. Man behöver på så sätt inte gapa så högt som en del grannar gör på sina barn. Det låter ganska illa ibland när dom ropar "Fan, fattar du ingenting, ungdjävel". Men vi är väl olika, och det är ju inte fel heller. Men som sagt, ikväll blir det grill och rödtjut. Skål ta mig fan.

Av Lazarus - 8 maj 2008 00:00

Nu ser man vilket behov av sol det finns. Vi har ganska många bänkar och stolar utanför våra kontorshus. När det är lunch finns dock inte en enda ledig. Överallt sitter folk i solen, äter, dricker kaffe eller pratar med varann. Vad skulle vi göra utan solen? Det ser ju också hålla ut över helgen. Skönt, då kanske jag får en del gjort på tomten. Deklarationen får vänta nån vecka till. Man får passa på att måla, sätta växter, så frön, rensa land, tvätta fasader mm som ska målas, tvätta bilen, bygga grind, städa bon. Fan, plötsligt längtar man efter ett ordentligt lågtryck...

Förresten Djurgården-Hammarby 0-2 . Tänk så skön en onsdagkväll kan vara.

Av Lazarus - 7 maj 2008 00:00

En ny dag på jobbet.

En ny dag då jag med säkerhet vet att det kommer att vara mer jobb kvar på kvällen än jag hade på morgonen.

En ny dag då jag får ta något som lugnar ner mig så jag inte stressar ihjäl mig.

En ny dag då man inte får betalt för det jobb man utför

En ny dag med ständiga mejl

En ny dag med en mejlbox som bara växer

En ny dag som man inte får den utlovade hjälpen för att minska arbetsbördan

En ny dag , precis som alla andra!


Av Lazarus - 4 maj 2008 09:25

Som du kanske märkt så kom jag aldrig åt någon mer dator under min Italienresa. Vill du veta mer om den så kontakta mig via en kommentar så talar jag om för dig var du kan läsa mer om resan. En fantastisk resa där vi besökte Milano, Florens, Capri, Pompeij, Rom, Venedig, m fl. Så nu är det bara att gå ut och sätta potatisen och löken samt så en massa frön. Det är liksom hög tid för det nu. Sen ska jag också ta hand om över 700 kort som jag har tagit under resan. Har du möjlighet att göra en sån resa någon gång kan jag bara säga "GÖR DEN".Att åka buss är ett mycket underskattat färdmedel. Du träffar massor av nya vänner och ser enormt mycket mer än om du kör själv. Dessutom behöver du ju inte vara så noga med procenten eftersom du ju slipper köra.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards