Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Lazarus - 6 februari 2009 22:08

Tycker mer och mer om det programmet, ja Skavlan menar jag. Idag var det verkligen bra. Nåja, de kunde ju ha skippat den där engelskan. Gå där och skrävla om sina erövringar. Men i övrigt var det ju ypperligt bra gäster Skavlan hade i kväll.

NU ska jag fortsätta på min bok som har legat nere ett tag.


Av Lazarus - 6 februari 2009 20:48

Ursäkta, men jag kan inte låta bli. Är det fler än jag som tycker att Centern är ett överflödigt parti? Är det fler än jag som tycker att Maud säljer sig till vem som helst bara för att få vara kvar i det som kallas Alliansen? Hörde henne på nyheterna ikväll. Sorligt! Fäldin gråter.

Det var ca 35 år sedan folkomröstningen då Centern sa blankt nej!

Nu kan man tänka sig att ha kvar kärnkraften "under överskådigt tid". Hur många år är det? Jag kan överskåda uppåt säkert 100 år. Det kommer visserligen att ha hänt mycket fram till dess, men kärnkraften ska tydigen vara kvar. Eller kommer det, som Maud säger, bara att "öppna den gyllende porten till alternativa energikällor"? Nej, jag tror inte det. Det är de facto 35 år sedan man började prata om alternativa energikällor. Vad har hänt? Jo, vi har några vindkraftverk, men så mycket mer är det ju inte. Under samma period har så enormt mycket annat gått framåt. För 35 år sedan hade vi inte några PC i våra hem, det fanns 2 TV-kanaler och 3 radiokanaler, Det fanns inga bokstavsbeteckningar på bilar som ACC, AC, ABS och vad vet allt, och det var så otroligt mycket annat som inte fanns. Trots det så hade man 35 år på sig att fixa till bra energiproduktion. Har man lyckats? I helvete heller! Ny har vi kvar den tickande bomben "under överskådig tid".

Tro nu inte att jag är en grön kotte som klarar sig med värmeljus och utan energi. Det är bara det att jag hatar folk som inte står för sitt ord och som vänder kappan efter vinden.

Ursäkta, men nu är det Skavlan på TV. Betydligt trevligare än Maud.

Av Lazarus - 6 februari 2009 20:45

Har aldrig arbetat på Volvo, dock på en konkurrent till dom. Men jag har aktier i Volvo sedan ett tag. Nu får jag 2:- SEK/aktie i utdelning. Två kronor per aktie av en total utdelning av 4 miljarder. Jag vet inte vad de andra aktieägarna tycker, men själv har jag min åsikt klar.

Jag avstår gärna min utdelning om det finns ett sådant alternativ. Inte för att det kan rädda ett enda jobb, men om vi är många som gör på samma sätt så kanske vi kan rädda en del av jobben till Sverige.

Jag tycker det är viktigare än att jag får några 100-lappar i utdelning.


Av Lazarus - 6 februari 2009 13:10

Du vet vad jag tycker om lögner. Idag lyssnade jag på följade samtal på vårdcentralens väntrum. De som talade var alla mella 50 och 70 skulle jag tro.

- Min son kommer över ikväll och ska se på Lets Dance. (pust)

-Säg att det är inställd idag.

-Jag det ska jag ta mig f-n göra.

-Man ska inte ljuga för sina barn, inflikar en tredje äldre dam.

-Jag ljuger väl så mycket jag vill för min son!!!!!


Ja, vad ska man säga. Visserligen måste sonen ju vara vuxen, men ändå...


Av Lazarus - 6 februari 2009 12:59

Jag köper en hel del CD-skivor. Det första jag gör när jag får dom är att föra över dom till Ipoden eftersom det nästan bara via den jag lyssnar på musik. Har nu fått en drös skivor från Ginza som ska bearbetas, så det tar väl en bra stund av eftermiddagen. När man tittar på högen som ska spelas in så kan man ju undra om jag har alla hemma, eller om jag bara är ovanligt allmänmusikalisk. Tittar på den här listan:

AC/DC (Grymma!)

Absolut musik 52

Absolute Afterski

Night music 4 och 5 ( = klassisk musik )

Yoshikazu Mera ( Klassisk musik )

Maori chants ( maorisk musik och jag gillar lite udda musik )

Mystic Earth ( Världsmusik )

Thorleifs (Vad är det för fel på en samlingsskiva dansband?)

Jill Johnsson (Country när den är riktigt bra)


Till det ska du lägga de skivor jag fick från CDON i vecka:

Pink ( Sedan jag såg en konsert på TV för något år sedan är jag såld. Inte på Pink som tjej, utan mer på hennes låtar och texter.) 

Michael Jackson ( Jag vet, jag vet. Jag hatar honom. Men en gång i tiden var han otrolig bra. Thriller är bland världens bästa skivor. Den här skivan är en dubbel-CD med låtar från det han var 5 år och framåt )

Leonard Cohen ( Vilken röst! Speciellt på senare år )


Inte undra på att jag  har över 1000 LP och CD till min hustrus ogillande, men accepterande.


Av Lazarus - 6 februari 2009 12:57

Är ju sedan i onsdags och fram till söndag FF ( Frufri ). Eftersom det är fredag och jag har strykit det som ålagts mig, jag skjutat min äldsta dotter till mödrarvården och städat lite allmänt så ska jag unna mig lite vin idag.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards