Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Lazarus - 12 februari 2009 12:26

Har idag fått ett brev från någon på Arbetsförmedligen. Hon skriver att jag måste söka ett visst jobb annars kan min A-kassa stoppas. Snacka om spån. Jag har ju inte ens någon A-kassa. Jag har fått ett avgångsvederlag och får ingen A-kassa förrän i höst. Dessutom söker jag alla jobb som går. Men inte söker jag ett jobb där man bara har provision. Du kan ju jobba en hel månad och inte få ut ett öre. Vore bättre om Af's personal kolla de upp saker och ting innan de skickar fel brev till fel person vid fel tillfälle. Har de för lite at göra? Eller är det så att de arbetar på provision och får betalt per brev de skickar ut, oavsett vart och vad de skickar?


Av Lazarus - 12 februari 2009 09:20

Ja det finns säkert någon fin benämning på en svågers son, men jag är ganska risig på sånt. Det är inte heller det hela ska handla om, utan om just M. Han och några av hans kompisar är ute och reser sedan några dagar. Det gör att jag lever med en ständig klump i magen. Släkt är ju släkt. Men det är något grabbarna har bestämt sig för och inget jag kan göra mer än att på www.blaeffo.com läsa hur det går. M kommer där att skriva så ofta han kan och han skriver ganska kul. Så passa på att res med genom att läsa hans reseskildring.

Av Lazarus - 12 februari 2009 09:13

Ja, egentligen blir detta hurrarop lite konstigt. Men det är så här. I natt väcktes jag av att telefonen ringer och en av mågarna talar om att vi fått ett barnbarn till. Det som gör det lite konstigt är att den 12/2 föddes även min, sedan ett drygt halvår, bortgångne svärfar. En svärfar som höll otroligt mycket av min dotter och vice versa.

Så kanske finns det ett gud ändå som på detta sätt vill visa att livet alltid går vidare och genom detta barn vill låta svärfars ande leva vidare.

Jag vet att det kanske låter konstigt, men det är väl i s f lika konstigt att ett barn väljer att komma 2 veckor för tidigt när det har ytterligare 364 dagar att välja på.

Själv tycker jag väl att det hade varit betydligt värre att födas i morgon - fredagen den 13:e.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards