Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Lazarus - 23 februari 2009 10:03

Så snart jag vaknar så finns du därEn liten djävul i magen du ärDu rör och du farDu kör och du drarVarje tarm du försöker att dra isär. Oron sprider sig genom kroppenDen startar i magen och går upp till knoppenEtt namn på dig saknasMen du vet att du hatasSnart är det slut och det blir droppen Utan ett litet piller varje morgonKör du omkring med ditt fordonDu lämnar mig ingen roSnart börjar jag troAtt du vill döda mig genom oron Hjärtat slår med tredubbla slagGenom mun och näsa blåser det korsdragKan du inte sätta ett lugnande fröOch sedan själv helt enkelt döKan vi inte slå detta fördrag ”Oro” alla dig hela tiden kallarOrden psyk och piller från doktorn skallarNär jag bara vill ha fredPå dig är jag ledJag helt enkelt inte mer dig pallar Men ganska tålig och stark jag ärOch tänker stoppa både dig och din härÄn är jag inte slutÄn finns det krutJag ska leva så länge jag är kär

Av Lazarus - 23 februari 2009 09:18

Under några dagar har det skrivits mycket om att man ska få eller inte få välja barnet kön och göra abort om det inte är det rätta. Vart är vi på väg? Det är ju helt sjukt. Vad blir nästa steg? Ska vi ta DNA-profiler för att se ögon- och hårfärg? Ska vi se om barnet kan ha anlag för att bli över eller under 170 cm? Ska vi inte föda barn som kanske har anlag för att inte kunna topprestera i skolan?Jag har tre tjejer och skulle inte vilja byta ut någon av dom. Inte ens om de sa att jag skulle få en världsmästare i fotboll. Jag tror alla är vi unika och all har något gott med sig från början. Sen utvecklas avarterna av föräldrar, kompisar, TV  och olika gängbildningar. Jo, jag kan faktiskt tänka mig en anledning till at göra abort. Såg ett program om ett barn som saknade ansikte vid födseln. Eller o barnet kan ha någon annan allvarlig sjukdom så man kan förmoda att det inte kommer att få ett rättvist liv. Då kan även jag tänka mig att abort är OK. Men för att välja kön? Aldrig. Då ska man nog hellre adoptera.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards