Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Lazarus - 6 mars 2008 00:00

Idag måste jag faktiskt skriva av mig om alla nollor jag ser och hör om dagarna i ända. Och vad är då nollor? Ja, jag menar nu inte på de som av en eller annan anledning är sjuka i t ex damp, altzeimer eller andra påvisade sjukdomar. Nej, jag menar alla de nollor som gör vad som helst för att synas, höras eller läsas. Vilka är det då, frågar du.

Först har du alla de som är eller har varit med på någon typ av förnedrings-TV. Här har du allt ifrån Naken-Janne över en blå Robinsson-Robban till de stackare som nu visar upp sig i TV med ostädade hem. Man gör vad som helst för att synas. Sen har vi en hel del som vill höras. Dom gapar och skriker och tror att de blir mer kända ju mer de skriker och bär sig åt. Gärna också stolliga uttalanden. Trots de ska jag lämna de därhän idag. Istället ska jag ta den tredje kategorin som är ganska ny. Det är de som kallar sig proffsbloggare och mediekonsulter mm. Här har vi överstenollan i mina ögon, Alex Schulman. Vilka vänder han sig till? 10-15 åringar? Titta bara på bloggen i VF där han ena gången stjäl godis och tycker det är OK och andra gången står och pissar samtidigt berättar hur han gör. Jag frågar mig VARFÖR? Kan det vara så enkelt att han har hittat sin grupp tonåringar som fortfarande tycker att det är OK att ta godis i affären utan att betala och fortfarande inte växt ifrån kiss.- och bajshumorn? För inte kan han väl vända sig till vuxna människor som har passerat tonåren. Sedan ursäktar han sig i sin gamla blogg och säger att han äcklas av sig själv för att han skrivit det han skrivit. Hallå, jorden anropar Alex. Är det inte du som bestämmer vad du skriver? Tycker du inte det du skriver? Skriver du bara det dina glin vill läsa? Ärligt, jag hänger inte med här. Att du äcklas av det du skriver är fullt förståligt, det gör nästan alla som läser dig också. Men att du dessutom inte står för det du skrivit utan säger att du skrivit det pöbeln vill är väl lite i det magstarkaste laget. Det sorliga i det hela är att t ex TV 4 använder och utnyttjar dig utan att du vet om det. Jag kan tänka mig hur de sitter där i sina fina fåtöljer och filar på ett program. "Jaha då var vi nästan klar du. På det här sättet fångar vi ju in alla mellan 20 och 80 år", "Men stop, hur gör vi med tonåringarna?" , " Fan vi tar Schulman så har vi löst det." Och Schulman ställer upp. Mer reklam, mer exponering. Det är ju kanon när man inte klarar av något seriöst och hederligt.

Ärligt så älskar jag dessa nollor. Se dom utnyttjas och förnedras, skrattas åt, skämtas om. Och själva fattar dom ingenting. Fast är det inte sorligt egentligen?

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards