Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Lazarus - 7 mars 2008 00:00

Nu tror ni väl jag kommer med olaga hot, eller att jag blivit totalt stollig. Men så är det inte. Saken är helt enkelt så att jag har en "katt" till svärfar. OK, och nu tror ni att jag blivit helt tokig. Men icke sa Nicke. Det är ju så att katter har 9 liv och min svärfar tycks ha 9 liv. Jag har haft honom som svärfar sedan i stort sett 30-40 år sen, så vi båda börjar komma till åren. Vi har haft mycket kul tillsammans och eftersom min pappa dog 1970n så har han nästan varit som en pappa för mig också. När han var sådär runt 45 började han få ont i axlar, rygg och nacke p g a hårt arbete för att få det så gott som möjligt för sin familj. Tidigare hade han bara jobbat och jobbat under hela livet utan att i stort sätt vara sjuk. Det hela slutade med att han några år senare sjukpensionerades. Inget som han strävade efter vad jag kommer ihåg. Att vara ledig tycker nog de flesta är kul, men att samtidigt ha ont är knappast någon hit. Så, åren går och för några år sen fick han prostatacancer, vilket är relativt normalt för män över 50. Även detta fixade han, trots att det aldrig belv riktigt bra. Och som ni kanske har läst på bloggen blev han krafigt påkörd för 2 månader sen. Och vad gjorde han? Jo, överlevde. Nu fick han en hjärnblödning och flögs med helikopter till sjukhuset. Återigen skrämmer han slag på hela släkten. Och återigen körs han hem några dagar senare. Stålmannen släng dig i väggen. Här har du en riktig stålman. Den här katten/stålmannen har om jag räknat rätt 5-6 liv kvar. Det är nästan fler än Super Mario Bros nånsin haft. Det kräver RESPEKT !

Trevlig helg

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards