Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Lazarus - 6 juni 2009 18:36

Den senaste omröstningen har legat ute lite för länge, men här är resultatet:

Fler och fler blir arbetslösa. Hur är det med dig?Har fast arbete.    31 %Har vik    0 %Arbetar inte full dag, tyvärr    2.4 %Har varslats    2.4 %Pluggar    19 %Är sjukskriven    9.5 %Är barnledig    7.1 %Är arbetslös    11.9 %Annat    16.7 %

Totalt har 42 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-02-20 10:00

Av Lazarus - 6 juni 2009 18:30

Den s k nationaldagen har snart gått. Har jag firat den? Icke. Inte mer än att jag tagit mig lite öl och vin, städat bon och varit i trädgården när inte regnet öst ner.

Nej, för mig är Sveriges nationaldag midsommarafton.

Av Lazarus - 6 juni 2009 17:51

Köpte Aftonbladet eftersom man säger att man har 32 sidor om rysarna, d v s om Paris open i tennis och kvällens möte mellan Sverige och Danmark. 32 sidor är en ren lögn. Så här är det:

Sid 1: En bild på Zlatan.

Sid 2-3 : Stor bild på grabbarna inför en match plus Simon Banks åsikt om att Sverige är bättre än Danmark.

Sid 4-5: Sveriges "hemliga" taktik. Vaddå hemlig? Alla kan ju läsa, vad jag vet.

Sid 6-9: Diverse danska kommentarer av diverse spelare.

Sid 10-11: Åke Lagrell som är mer bekymmer över ekonomin vid en förlust än över själva spelet eller resultatet.

Sid 12-13: Laguppställningarna

Sid 14: Övriga VW-grupper

Sid 15 : Reklam

Sid 16 : Halva sidan reklam och halva om Zlatan.

Sid 17 : En smal liten remsa ( enspaltare ) om Zlatan. Resten en bild på någon slags fan samt reklam och NHL-Ishockey.

Sid 18: Reklam

Sid 19: Någon som ska sluta i MFF med hjälp av Zlatan.

Sid 20: Mest reklam plus Anna Motor.

Sid 22 : TV.program mm ang sport.

Sid 23: Någon slags tävling

Sid 24: Allmän spelsida plus lite resultat.

Sid 25 : Trav plus porrtelefonnummer

Sid 26: Oddset

Sedan får man vända på hela tidningen för att kunna läsa om Söderling:

Sidan 1 : Stor bild på Söderling

Sidan 2-3 : Om tennismatchen.

Sidan 4-7 Om Tennisen i Paris.

Det blir som bäst 18-20 sidor.

Jag tycker att alla som läser detta och köpt Aftonbaldet ska begära pengarna tillbaka. Detta är rent lurendrejeri!




Av Lazarus - 6 juni 2009 17:39

Mitt inlägg om nakenbad tog lite skruv ser jag. Med betoning på lite. Nåja. Vad jag vill med min blogg är ju att folk ska reagera. Ska säga sin mening och så sakta börjar det fungera. Jag säger min mening och du säger din. Vem som har rätt? Ja oftast är det vi båda. I fallet nakenbad så har nog var och en rätt. I fallen men barn och tjejer som missbrukas har jag alltid rätt, d v s det är åt he-vete och ska motverks med alla medel. Annars är det ju ganska skönt med olika åsikter. Och som du säkert ser har jag hitentills släppt igenom alla kommentarer som inkommit. Ingen censur än så länge.

Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards