Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Lazarus - 13 juni 2009 16:52

Efter mina små inlägg om kopiering mm så tog det skruv på sina håll. Men som jag skrivit tidigare släpper jag alla kommentarer, även om jag inte håller med allt i dom. Ja, så länge de inte strider mot lag, hets mot folkgrupp mm.

Hur som helst. I de två senaste kommentarerna jag fick så tycker jag, om dessa nu är sanningsenliga, att det finns ett uns av sanning i dom. De finns m a o saker jag skulle kunna ställa mig bakom. Jag tror ( utan att veta säkert ) att man får ha ett patent i 5 år i Sverige och därefter kan man visst förlänga det 5 år till. Att det skulle vara 90 år i USA verkar ju inte klokt. Jag tycker att man bör kunna redovisa alla patentkostnader och få en ordentlig vinst på det. Sen får det vara nog. Det är dock ett problem med det resonemanget. Vem betalar alla undersökningar, arbeten mm som det till slut inte blir något patent av?

Nåja, jag tror jag lägger det hela åt sidan. Inte för att frågan inte är intressant, utan för at jag inte tror vi löser detta problem just nu. En av orsakerna är min rubrik:

Allt är ju rätt i betraktarens ögon. Fråga Einstein. Det finns inget vitt eller svart, rätt eller fel, snyggt eller fult. Det är ju bara betraktaren som kan göra detta omdöme, vilket innebär att en annan betraktare har en helt annan åsikt.

Lite för att återgå till ett tidigare inlägg om EU-valet, där jag tyckte och tycker fortfarande att Man inte ska förbjuda partier som SD, utan med ord och motiveringar övertyga dom om den ståndpunkt som ca 97% av Sveriges befolkning har. SD betraktar världen på sitt sätt och övriga Sverige på sitt. Musslimer på sitt och kristna på sitt. USA på sitt och Irak på sitt. Nordkorea på sitt och Sydkorea på sitt.

Tror ni att de gör det för att de alltid tror på det dom säger? Nej, jag tror inte det. Jag tror att de ibland säger saker som passar deras syften, vilka de nu må vara.


Presentation

Omröstning

Vinket program är bäst?
 Allsång på Skansen
 Allsång på Liseberg
 Ser inte dom programmen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards